خبرنگاران فرماندار سنقر و کلیایی: کاهش بارندگی ها نگران کننده است

به گزارش مجله نایس پاتوق، کرمانشاه- خبرنگاران- فرماندار سنقر و کلیایی کاهش بارندگی های سال زارعی جاری را نگران کننده دانست و گفت: تابستان سختی در پیش است لذا باید تمامی ظرفیت های منطقه در مدیریت بحران های احتمالی به کار گرفته شود.

خبرنگاران فرماندار سنقر و کلیایی: کاهش بارندگی ها نگران کننده است

به گزارش خبرنگاران، غلامرضا مرتضوی عصر پنجشنبه در جلسه مدیریت بحران سنقر و کلیایی که با حضور مسوولان ذیربط برگزار شد، افزود: به واسطه کاهش بارندگی ها و افزایش مراتع خشک، آتش سوزی های احتمالی دور از انتظار نخواهد بود که آمادگی لازم دستگاه های اجرایی شهرستان را در این زمینه می طلبد.

وی اظهار امیدواری کرد در روزهای باقی مانده فصل بارشی شاهد بارش نزولات جوی و رفع پاره ای از کمبودها در این حوزه باشیم.

فرماندار سنقر و کلیایی، فرهنگ سازی و مصرف بهینه آب و برق و مدیریت آن را حایز اهمیت دانست و گفت: مردم شهرستان بخصوص کشاورزان منطقه باید در مدیریت مصرف آب اهمیت بیشتری دهند.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط شهرستان در بحث بیماری کرونا پرداخت و هشدار داد: متاسفانه ظرفیت مراکز درمانی شهرستان در چند روز اخیر تکمیل شده و همچنان شهرستان در مدار قرمز کرونایی واقع شده است.

رییس ستاد مقابله با کرونای شهرستان سنقر و کلیایی از مردم خواست جدیت و اهمیت بیشتری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در خارج از منزل داشته باشند.

سنقر و کلیایی با 92 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای 220 روستا در قالب هشت دهستان و 2 بخش مرکزی و کلیایی است.

بارندگی در استان کرمانشاه 13 درصد کاهش داشته است

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه از کاهش 13 درصدی بارش ها در استان در 6 ماه ابتدایی سال زراعی 1399-1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل و 15 درصدی نسبت به دوره بلند مدت خبر داد.

علی محمد زوراوند به خبرنگاران افزود : از اول مهر تا 30 اسفند 1399 شاهد بارشی به مقدار 291 میلی متر باران در سطح استان بودیم.

وی افزود: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 333.4 میلی متر بود 13 درصد و نسبت به بارش های بلندمدت که 343 میلی متر بوده 15 درصد کاهش نشان می دهد.

زوراوند بیشترین کاهش بارندگی نسبت به سال زراعی گذشته را مربوط به شهر حمیل با 39 درصد اعلام و گفت: سرپل ذهاب با 29 درصد و اسلام آبادغرب نیز با 26 درصد کاهش در رده های دوم و سوم قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1598

به "خبرنگاران فرماندار سنقر و کلیایی: کاهش بارندگی ها نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار سنقر و کلیایی: کاهش بارندگی ها نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید