خبرنگاران ضدعفونی کامیون ها در مرز آستارا

به گزارش مجله نایس پاتوق، آستارا - خبرنگاران - فرماندار آستارا گفت: کامیون های ورودی و خروجی در مرز این شهرستان، روزانه توسط نیروهای شبکه بهداشت با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ضدعفونی می شوند.

خبرنگاران ضدعفونی کامیون ها در مرز آستارا

حسن رستم زاد روز دوشنبه اظهار کرد: گندزدایی و ضدعفونی کامیون ها از امروز در پی دستور استاندار گیلان انجام می گردد و روزانه نزدیک به 250 کامیون در مرز زمینی آستارا تردد می نمایند.

وی بیان نمود: آستارا به عنوان یکی از نخستین شهرستان های کشور به موضوع کرونا عکس العمل نشان داد و با پیگیری از فرمانداری، دستور استاندار و حمایت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، واحد قرنطینه و تب سنجی در پایانه مرزی آستارا دایر شد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا محدودیت هایی برای تردد مسافران در پایانه مرزی آستارا اعمال شده است و ظرف یک ماه، حدود 80 هزار ترددنماینده در مرز تب سنجی شده اند.

فرماندار آستارا گفت: مطابق اعلام وزارت بهداشت، در هفته جاری شیوع ویروس کرونا اوج می گیرد و مردم با مراقبت های بهداشتی و کنترل ترددهای غیرضرورری از ابتلا به آن پیشگیری نمایند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه ننمایند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 824

به "خبرنگاران ضدعفونی کامیون ها در مرز آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ضدعفونی کامیون ها در مرز آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید