خبرنگاران شهردار: طرح بازآفرینی کاروانسرای شاه عباسی سمنان تدوین شده است

به گزارش مجله نایس پاتوق، سمنان - خبرنگاران - شهردار سمنان گفت: طرح بازآفرینی کاروانسرای تاریخی شاه عباسی سمنان برای بازدید گردشگران تدوین شده است.

خبرنگاران شهردار: طرح بازآفرینی کاروانسرای شاه عباسی سمنان تدوین شده است

به گزارش خبرنگاران، سید محمد ناظم رضوی شامگاه سه شنبه در ملاقات با استاندار سمنان با اشاره به اینکه فرایند بازسازی و بازسازی کاروانسرای شاه عباسی شهر سمنان براساس زمان بندی شهرداری در حال اجرا است، اضافه نمود: تغییرات شکلی و الحاقات در داخل این بنای تاریخی با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درحال اصلاح و بازسازی است.

وی گفت : شهرداری سمنان مکان جدیدی را برای ساختمان اداری اداره کل زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان در نظر گرفته است که با موافقت مدیران این اداره کل در آینده نزدیک فرآیند جابجایی انجام خواهد شد.

ناظم رضوی ادامه داد: در ایام الله دهه فجر و همزمان با 22 بهمن سال جاری فرآیند آزادسازی دیوار کاروانسرای شاه عباسی و بخشی از بازآفرینی ها انجام می گردد.

شهردار سمنان توضیح داد: حدود 30 تن از کارشناسان شهرداری سمنان در راستای بازآفرینی ،بازسازی و مراحل حذف دیوار این بنای تاریخی فعالیت دارند.

لازم به ذکر است این کاروانسرا یکی از املاک سازمان زندان های کشور بود که تا چند ماه پیش به عنوان زندان سمنان استفاده می شد و با پیگیری های سازمان زندان ها، زندان سمنان به خارج از شهر منتقل شد و با دستور رئیس قوه قضاییه به مکانی فرهنگی برای بهره مندی مردم سمنان به شهرداری سمنان تحویل داده شد.

کاروانسرای تاریخی سمنان در مرکز شهر قرار گرفته است و این کاروانسرا به عنوان یکی از 999 کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی در شهر سمنان احداث شد و دارای 400 سال قدمت است که در سال 1352 به ثبت ملی رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1426

به "خبرنگاران شهردار: طرح بازآفرینی کاروانسرای شاه عباسی سمنان تدوین شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهردار: طرح بازآفرینی کاروانسرای شاه عباسی سمنان تدوین شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید