جک جی4 فیس لیفت چگونه طراحی شده؟

به گزارش مجله نایس پاتوق، جک جی 4 / جک جی4 فیس لیفت محصول در راه بازار کرمان موتور است. نسل قبلی این خودرو طراحی ناموزونی داشت. آیا بازطراحی آن زیباتر شده است؟ کرمان موتور از زبان طراحی تازه خود پرده برداشت و ما آن را آنالیز کردیم.

جک جی4 فیس لیفت چگونه طراحی شده؟

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: می توان گفت شرکت چینی جک با این که خودروهای نسبتا مناسب و خوش بازاری، مانند جک اس 5 یا جک J5 را روانه بازار نموده، اما به زشت ترین خودروهای خودش هم پاسپورت ایرانی داده است؛ دو خودروی ناقص الخلقه جک اس 3 و جک J4!

جک جی 4 در نمای جلویی زشت طراحی شده و در نمای جانبی حجم پردازی های روی بدنه ای با ارتفاع زیاد در ترکیب با سایز کوچک تایرها، خودرویی ناموزون را پدید آورده است.

گویی بدنه ای نسبتا حجیم را با زور و عجله روی پلت فرمی کوچک و در حال فرار سوار نموده اند.

مشخصات فنی خودرو

این خودرو با یک پیشرانه تنفس طبیعی 1499 سی سی مجهز شده که می تواند 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتون متر گشتاور فراوری کند.

با توجه به استفاده از گیربکس CVT برای انتقال قدرت، این خودرو روی کاغذ هم بسیار معمولی و مالی به نظر می رسد.

از ایتالیا با عشق

حسین وفایی طراح ارشد کرمان موتور، فارغ التحصیل مقطع فوف لیسانس از دانشگاه iiad تورین ایتالیاست و به عنوان اولین همکاریش با کرمان موتور بدنه جک جی 4 را دستخوش تغییر نموده است. البته او می گوید در این راه محدودیت های بسیاری داشته است.

علت بازطراحی جک جی 4

حسین وفایی با بعضی از استودیوهایی معروف ایتالیایی هم سابقه همکاری داشته که از جمله آنها کار در پروژه نسل نو موتورسیکلت دوکاتی 821 کافه ریس بوده است.

بعلاوه او سابقه همکاری با برندهای چینی مانند چانگ فنگ، مکسوس و … و کار روی سگمنت های مختلف مانند اتوبوس برقی، کامیون و … را هم در کارنامه خود دارد.

او بر چه مبنایی این خودرو را باز طراحی نموده و آیا حاصل کار او زیباتر از نسخه اصلی است؟

وی تاکید دارد که پرنده در حال پرواز زبان طراحی نو کرمان موتور و مبنای فیس لیفت جک J4 بوده است.

حسین وفایی در مصاحبه اختصاصی به خبرنگاران گفت: قصد من از ایجاد زبان طراحی (Design Identity) نو این بود که مفهوم پرنده در حال پرواز را که حدود سی سال است در لوگوی شرکت کرمان موتور دیده می گردد، به صورت نمادین در چهره خودروهای نو کرمان موتور داشته باشیم.

تغییرات در نمای جلو

به گفته این طراح خودرو در قسمت جلوی جک جی4 فیس لیفت می توانید نمای روبروی یک پرنده در حال پرواز که بال هایش را گگردده و به سمت شما می آید را ببینید.

پلتفرم PS1

بازطراحی نمای جانبی

طراح ارشد کرمان موتور ادامه داد: در نمای جانبی برای هماهنگی با قسمت جلو و عقب یک رکاب به خودرو اضافه شده که ارتفاع خودرو را بیشتر نشان می دهد و آن را اسپرت تر نموده است.

یک ماهیچه قسمت پایینی خودرو کار وجود داشت تا خودرو را اسپرت تر نشان دهد. من با اضافه کردن یک قطعه تزیینی کرومی و ترکیب آن با ماهیچه سعی کردم، حالت اثر عبور یک سنگ در آب یا یک تیر شلیک شده را به بیننده القا کنم.

استایل آینه های خودرو هم قرار است تغییر کند.

عقب خودرو و تغییرات اعمال شده

این طراح درباره تغییرات در قسمت عقب خودرو گفت: کوشش کردیم در این بخش با افزایش ارتفاع سپر و بیرون زدگی آن، البته تا جایی که محدودیت های مهندسی اجازه می داد، اجزای زیرین خودرو که در بیشتر خودروهای چینی یا مالی به شکل غیر زیبایی نمایان است، پوشیده گردد.

در خصوص چراغ های عقب محدودیت های مهندسی تنها به من اجازه می داد با بیرون کشیدن چراغ ها و ایجاد پله روی آن، چهره عقب این خودرو را به ترند روز جهان نزدیک کنم.

یک المان کرومی دو چراغ عقب خودرو را به هم متصل نموده است تا خودرو کمی اسپرت تر و کشیده تر دیده گردد، اما اصلا در پی یک تکه کردن چراغ خودرو نبودم.

پلتفرم PS1 کرمان موتور

تغییرات داخل کابین

وفایی درباره تغییرات کابین این محصول نیز گفت: در داخل خودرو که طراحی آن هم بر عهده ما بوده است، یک فرمان D-Cut زیبا جایگزین فرمان قبلی شده است. بعلاوه سر دنده، رودری ها و تریم دوخت کابین نیز طرحی نو دارند. در ضمن یک سری امکانات رفاهی نو نیز به خودرو اضافه شده اند.

منبع: بیت ران
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2127

به "جک جی4 فیس لیفت چگونه طراحی شده؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جک جی4 فیس لیفت چگونه طراحی شده؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید