جوانان در معرض خطر کرونای جهش یافته

به گزارش مجله نایس پاتوق، تهران (پانا) - به گفته عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به کاهش بار بیماری کرونا در کشور، بر این اساس شرایط جدیدی تحت عنوان رنگ آبی یا کم خطر برای شهرها تعریف شده است که بر این اساس پس از گذر از شرایط زرد شهرها به یکباره به رنگ سفید نمی رسند و به شرایط آبی خواهند رفت که به معنای از بین رفتن ویروس در آن منطقه نیست.

جوانان در معرض خطر کرونای جهش یافته

به گزارش ایسنا، مسعود مردانی با اشاره به اضافه شدن رنگ آبی به رنگبندی شهرها درخصوص اعلام شرایط بیماری در شهرها، گفت: بر اساس مصوبات ستاد کشوری کرونا شرایط آبی هم به رنگ بندی های قبلی اضافه شده است و بر این اساس شهرها از شرایط زرد (خطر متوسط) به شرایط آبی یا کم خطر می فرایند و سپس در صورت تداوم شرایط مناسب، به رنگ سفید وارد می شویم.

وی ضمن اینکه اضافه شدن رنگ آبی را مناسب دانست، ادامه داد: با این شیوه پس از کاهش آمار دیگر این احساس به وجود نمی آید که کرونا کلا از بین رفته است، بلکه هشداری خواهد بود که بر رعایت پروتکل ها پایبند باشیم.

این متخصص بیماری های عفونی درباره شرایط ورودی مبتلایان کرونا به بیمارستان ها، اظهار کرد: خوشبختانه شرایط بسیار خوب است و ورودی کمی به بیمارستان ها داریم و به دنبال آن موارد مرگ و میر نیز کاهش یافته است.

وی افرود: با توجه به جهش ویروس کرونا در مناطق مختلفی مانند انگلستان، آفریقا و... نگرانی هایی وجود دارد که منطقی است اما، تا به امروز موارد گزارش شده از نوع جهش یافته آن در کشور تغییری در فرایند کل بیماری در کشور ایجاد نکرده است. سرایت پذیری نوع جهش یافته ویروس کرونا بسیار بالا است و جوانان هم در معرض خطر بیشتری هستند، اما مرگ و میر آن خوشبختانه زیاد نیست.

مردانی با تاکید بر اینکه آلودگی هوا معضلی برای افزایش ابتلا به کرونا است، توضیح داد: آلودگی هوا می تواند سبب افزایش موارد ابتلا به بیماری گردد از این رو توصیه می کنیم در شهرهایی که آلودگی هوا شدت بالایی دارد، مبتلایان به بیماری های زمینه ای قلبی، ریوی و... از منزل خارج نشوند که هم از آلودگی هوا مصون باشند و هم احتمال ابتلا به کرونا در آنها به حداقل برسد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1401

به "جوانان در معرض خطر کرونای جهش یافته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانان در معرض خطر کرونای جهش یافته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید