جزییات زلزله 5.7 ریشتری در فارس

به گزارش مجله نایس پاتوق، زمین لرزه ای به بزرگی 5.7 ریشتر مرز استان های بوشهر و فارس را تکان داد.

جزییات زلزله 5.7 ریشتری در فارس

مرکز لرزه نگاری کشوری خاطرنشان کرد: زلزله ای به بزرگی 5.7 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ساعت 19 و 4 دقیقه امروز در مرز استان های بوشهر و فارس - حوالی شهر خشت رخ داد.

این زمین لرزه در عمق 11 کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن 16 کیلومتری خشت (فارس)، 21 کیلومتری وحدتیه (بوشهر) و 22 کیلومتری کنار تخته (فارس) بود.

شدت زمین لرزه به حدی بود که برای ثانیه ها در شهرستان های بوشهر، گناوه، دیلم و دشتی احساس شد.

اعزام 4 تیم ارزیاب به محل زلزله

فتح الله نوروزی، فرماندار دشتستان اظهار کرد: تا به امروز خسارت جدی ای اعلام نشده است، بخشدار وحدتیه و دهیاران در حال آنالیز بیشتر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر هم توضیح داد: در اولین لحظات وقوع این زمین لرزه 4 تیم های ارزیاب و اعضا خانه های هلال روستا ها و شهر های نزدیک به منطقه ها اعزام شدند.

غلامرضا حاجیانی گفت: گزارش تیم های ارزیاب اعزامی و بعلاوه استعلام از خانه های هلال و دهیاران منطقه، حاکی از این است که خوشبختانه این زمین لرزه خسارات جانی و اقتصادی در پی نداشته است.

وی از آماده باش تیم های عملیاتی این جمعیت اطلاع داد و از کلیه هم استانی های عزیز خواست ارامش خود را حفظ نموده و از عزیمت به منطقه ها پرخطر پرهیز نمایند.

زمین لرزه به آثار تاریخی بوشهر آسیبی نرساند

معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر هم گفت: با آنالیز های اولیه، گزارشی مبنی بر آسیب زلزله به آثار تاریخی استان گزارش نشده است.

نصرالله ابراهیمی ادامه داد: فاصله مرکز استان تا مرکز این زمین لرزه 89 کیلومتر بوده و کارشناسان این معاونت با آنالیز های بعدی با معین شدن شرایط فعلی آثار، در صورت آسیب برآورد خسارت را اعلام خواهد نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1719

به "جزییات زلزله 5.7 ریشتری در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات زلزله 5.7 ریشتری در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید