جزئیات بازگشایی مدارس از آبان، دانش آموزان مشمول حضور در مدارس

به گزارش مجله نایس پاتوق، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس، جزئیات و نحوه بازگشایی مدارس در آبان ماه را گفت.

جزئیات بازگشایی مدارس از آبان، دانش آموزان مشمول حضور در مدارس

علیرضا کمرئی در گفت وگو با خبرنگاران، در این باره اظهار کرد: در مهرماه شاهد بازگشایی تدریجی مدارس روستایی و عشایری بودیم. بعلاوه مجوز فعالیت مدیریت شده و گروه بندی شده دانش آموزان اول ابتدایی به منظور آشنایی با معلم و محیط مدرسه صادر شد. مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش هم برای دروس مهارتی و کارگاهی مجاز به فعالیت و بازگشایی حضوری بودند.

وی اضافه کرد: برای آبان ماه برنامه بر این است که با توجه به توسعه شرایط بهداشتی و توسعه واکسیناسیون در کشور و حتی واکسیناسیون دانش آموزان، بازگشایی مدارس شهری هم شروع شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان شرط بازگشایی مدارس نبوده است، اما با توسعه این فرایند فضای بهتری ایجاد می شود و دانش آموزان متوسطه اول، دوم و هنرستانی ها شرایط بهتری خواهند داشت گفت: به این ترتیب در نیمه اول آبان ماه مدارس کم جمعیت شهری که شرایطشان ارزیابی شده، بخشی از فعالیت های خود را به صورت حضوری شروع خواهند کرد.

کمرئی اضافه کرد: در نیمه دوم آبان ماه به سایر مدارس به جای مانده می رسیم. ما در این راستا فرصت داریم که باز هم شرایط را ارزیابی کنیم و اگر ضروری است در مجوزها تجدید نظر نموده و یا در صدور آنها تسریع کنیم که به شرایط کلی کشور و فرایند توسعه واکسیناسیون باز می شود.

وی ادامه داد: امید داریم بر اساس الگو و هماهنگی که با وزارت بهداشت داریم در دهه سوم آبان ببینیم مدارس بزرگ ما بخشی از فعالیت هایشان را به صورت حضوری و مدارس کوچک همه فعالیت شان را به صورت حضوری ارائه می دهند و دانش آموزان از آموزش باکیفیت تری برخوردار هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1818

به "جزئیات بازگشایی مدارس از آبان، دانش آموزان مشمول حضور در مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بازگشایی مدارس از آبان، دانش آموزان مشمول حضور در مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید