تانزانیا هم خواهان پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، خبرنگاران : پس از پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی در السالوادور، رئیس جمهوری تانزانیا از بانک مرکزی این کشور خواسته است که آنالیز پذیرش بیت کوین و دارایی های دیجیتال را شروع کند.

تانزانیا هم خواهان پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی شد

به گزارش به نقل از کوین تلگراف، به نظر می رسد که تانزانیا تازه ترین اقتصاد نوظهوری است که آماده استقبال از بیت کوین و دارایی های دیجیتال می گردد.

سامیه صولحو حسن (Samia Suluhu Hassan)، رئیس جمهوری تانزانیا، روز دوشنبه از بانک مرکزی این کشور خواست که تحقیقات خود را پیرامون دارایی های دیجیتال آغاز کند.

خانم حسن با تأکید بر تأثیر فزاینده دارایی های دیجیتال بر امور اقتصادی دنیای، گفت:

شاهد ظهور سِیر جدیدی در اینترنت هستیم.

او با تأکید بر اینکه ارزهای دیجیتال در منطقه آفریقای شرقی موردپذیرش واقع نشده و توسعه نیافته است، گفت:

[کشورها] در سراسر منطقه، ازجمله تانزانیا، هنوز این راستاها را نپذیرفته اند و یا آغاز به استفاده از آن نکرده اند.

خانم حسن اضافه کرد: خواسته من از بانک مرکزی می خواهم این است کار خود را روی توسعه [ارزهای دیجیتال] آغاز کند. بانک مرکزی باید آماده این تغییرات باشد و بدون آمادگی غافلگیر نگردد.

اظهارات خانم حسن در حالی مطرح می گردد که شمار بسیاری از قانون گذاران در آمریکای لاتین در کوشش برای پذیرش گسترده تر ارزهای دیجیتال در دیگر اقتصادهای نوظهور هستند. کشور السالوادور در آمریکای مرکزی هفته گذشته با به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان پول قانونی پیشگام این راستا شد.

قانون گذاران آفریقایی در حالی در به رسمیت شناختن و پذیرش اقتصاد ارزهای دیجیتال به کندی عمل می نمایند که این منطقه سال ها است که قطب معاملات همتابه همتای بیت کوین بوده است.

داده های وب سایت تحلیلی یوسفول تولیپس (Useful Tulips) نشان می دهد که آفریقای زیرصحرا با حجم معاملات هفتگی 16.5 میلیون دلار پس از آمریکای شاقتصادی دومین منطقه عظیم معاملات همتابه همتا در دنیا است.

کشور نیجریه نیمی از این حجم معاملات در منطقه را به خود اختصاص داده است و با 8.5 میلیون دلار حجم معاملات هفتگی همتابه همتای بیت کوین پس از آمریکا در رتبه دوم دنیای به لحاظ معاملات همتابه همتای بیت کوین واقع شده است.

کنیا نیز با بیش از 3 میلیون دلار معاملات هفتگی رتبه دوم بازار همتابه همتای آفریقا را دارد و پس از آن غنا با 2 میلیون دلار و آفریقای جنوبی با 1.6 میلیون دلار در رتبه های بعدی قرار دارند.

تانزانیا با حجم معاملات حدود 90 هزار دلاری در هفت روز گذشته در رتبه هفتم منطقه قرار گرفته است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1663

به "تانزانیا هم خواهان پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تانزانیا هم خواهان پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید