بچه قورباغه خارق العاده را در آسمان ببینید (طراحی خانه های ویلایی)

به گزارش مجله نایس پاتوق، سحابی بچه قورباغه یا همان IC 410 در فاصله حدود دوازده سال نوری از ما در صورت فلکی شمالی ارابه ران (Auriga) واقع شده است. این ابر گاز و غبار درخشان که بیش از صد سال نوری وسعت دارد، به وسیله باد های ستاره ای و تشعشعات خوشه ستاره ای باز NGC 1893 تشکیل شده است.

بچه قورباغه خارق العاده را در آسمان ببینید (طراحی خانه های ویلایی)

جهت دریافت خدمات طراحی خانه های ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

با مشاهده تصویر امروز ناسا این سؤال به فکر می رسد که چه چیزی باعث آشفتگی در سحابی بچه قورباغه (Tadpole Nebula) شده است؟ جواب احتمالاً به علت تشکیل ستاره است.

سحابی بچه قورباغه یا همان IC 410 در فاصله حدود دوازده سال نوری از ما در صورت فلکی شمالی ارابه ران (Auriga) قرار گرفته است. این ابر گاز و غبار درخشان که بیش از صد سال نوری وسعت دارد، به وسیله باد های ستاره ای و تشعشعات خوشه ستاره ای باز NGC 1893 تشکیل شده است.

ستارگان خوشه ای درخشان بسیار جوان که در اطراف سحابی ستاره زا دیده می شوند، تنها 4 میلیون سال پیش در ابر بین ستاره ای شکل گرفته اند.

در سمت راست پایین تصویر، دو جریان نسبتاً متراکم از مواد که از منطقه ها مرکزی سحابی دور می شوند، موردتوجه هستند. شکل قورباغه کیهانی که احتمالاً مکان شکل گیری ستاره ای در IC 410 است، حدود 10 سال نوری طول دارد.

تصویر با برجسته کردن گاز منتشرشده گوگرد (قرمز)، هیدروژن (سبز) و اکسیژن (آبی) پردازش شده است؛ گرچه ستاره ها به صورت دیجیتالی از تصویر حذف شده اند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2148

به "بچه قورباغه خارق العاده را در آسمان ببینید (طراحی خانه های ویلایی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه قورباغه خارق العاده را در آسمان ببینید (طراحی خانه های ویلایی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید