به اینجا می گویند؛ ییلاق پادشاهان

به گزارش مجله نایس پاتوق، خبرنگاران: یکی از زیباترین و بکرترین روستاهای منطقه تالش، شکردشت است که اگر فقط یک بار سفر به آنجا را تجربه کنید، خاطره شیرینی برایتان رقم می خورد و تازه آن وقت متوجه می شوید چرا نام این خطه بکر و زیبا، شکردشت است.

به اینجا می گویند؛ ییلاق پادشاهان

به گزارش خبرنگاران،تالش، یکی از منطقه ها بکر و پرجاذبه شمال کشور است، منطقه ای سرسبز که نیمی از آن کوهستانی و نیمی دیگر خزری است. به همین علت، از موقعیت و آب و هوای منحصر به فردی برخوردار است و روستاهای آن، به اندازه ای جاذبه دارند که دیدنشان خالی از لطف نیست.

یکی از زیباترین و بکرترین روستاهای منطقه تالش، شکردشت است که اگر فقط یک بار سفر به آنجا را تجربه کنید، خاطره شیرینی برایتان رقم می خورد و تازه آن وقت متوجه می شوید چرا نام این خطه بکر و زیبا، شکردشت است.

شکردشت رؤیایی، یکی از زیباترین ییلاق های منطقه تالش در 20 کیلومتری تالش واقع شده است. در سال های دور، این منطقه، ییلاق پادشاهان بوده که برای سرگرمی و شکار به شکردشت می آمدند و از آنجا که خاک حاصلخیزی داشته و آب و هوای آن برای پرورش محصولات کشاورزی مناسب بوده، به آن شکردشت می گفتند. این منطقه در زمان های دور، زیرسطح دریا قرار داشت و به مرور و با عقب نشینی دریا، کوهستان و جلگه سرسبز تالش به وجود آمد و سکونتگاهها، از کوهستان به طرف جلگه ها منتقل شد.

منطقه شکردشت در هر فصل از سال، چشم اندازی فوق العاده پیدا می نماید که در نوع خود کم نظیر است و به همین علت به آن لقب عروس تالش را داده اند.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

با فرارسیدن بهار، دامنه های شکردشت مملو از انواع گل های وحشی مثل شقایق های قرمزرنگ شده و به پرطرفدارترین نقاط گردشگری تالش تبدیل می گردد. بافت روستایی و بکر خود روستای شکردشت هم زیبایی آن را چندین برابر نموده است و می تواند برای هر گردشگری مجذوب کننده باشد. در بعضی از مواقع سال روستا غرق در مه غلیظی می گردد و با ایجاد تصویری رویایی، حیرت گردشگران را به همراه دارد.

شکردشت حد فاصل استان های گیلان و اردبیل در 20 کیلومتری تالش بوده و در بهار و تابستان از ییلاقات دامداران تالشی است. سوباتان در شمال غرب تالش و جنوب شرق دریاچه نئور واقع شده است که جلوه خاصی از طبیعت را به نمایش گذاشته است.

این منطقه زیبا در ارتفاعات بالاتر از 1700 متر به علت کوهستانی بودن و سختی مسیر، بیشتر مورد توجه پادشاهان بود و برای سرگرمی و شکار به این منطقه ییلاقی می آمدند.

بهار بر دامنه های شکردشت لباسی از انواع گل های وحشی از جمله شقایق های زیبا قرمزرنگ را بر تن می نماید . در بعضی از مواقع سال روستا غرق در مه غلیظی می گردد و تصویری رویایی را رقم می زند.

برای رسیدن به شکردشت، باید به سمت رشت- انزلی و تالش حرکت کنید. اگر هم بخواهید میان بر بزنید، می توانید بعد از رشت، از جاده زیابر به سمت تالش بروید و بعد از طی مسافت کوتاهی، به ابتدای ییلاق شکردشت برسید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 15 خرداد 1402 بروزرسانی: 15 خرداد 1402 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2220

به "به اینجا می گویند؛ ییلاق پادشاهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به اینجا می گویند؛ ییلاق پادشاهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید