بلوار باتومی گرجستان با تفریحات دلنشین، عکس

به گزارش مجله نایس پاتوق، قرار دریافت باتومی در کنار دریای سیاه و آب و هوای معتدل و دلنشین بلوار باتومی را مکانی خاص برای قدم زدن در غروبی نفس گیر و دلربا که تماشای آن در فضایی مملو از نسیم دریایی بسیار لذت بخش است تبدیل نموده است. همچنین اگر شما دوست دارید که تجربه جدیدی در محیط جذاب و آرام داشته باشید؛ می توانید دوچرخه سواری را انتخاب کنند.

بلوار باتومی گرجستان با تفریحات دلنشین، عکس

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

بلوار باتومی مکانی شگفت انگیز برای سپری کردن اوقات شاد و لذت بخش برای همه مخصوصا گردشگران و مهمانان باتومی محسوب می گردد که با بلیط هواپیما باتومی به این شهر سفر نموده اند.

معرفی بلوار باتومی

بلوار باتومی که دارای دو بخش قدیم و جدید است با طراحی یک معمار فرانسوی در سال 1885 به دستور فرماندار شهر باتومی با هدف ساخت فضای در کنار دریای سیاه ساخته شد. بلوار باتومی دارای فضای بسیار سرسبز زیبا و دلنشین است.

بلوار باتومی به دلیل قرار دریافت بین دریای سیاه و شهر باتومی به محیطی برای قایق رانی و برگزاری مراسم های اجتماعی و افتتاح کافه ها و رستوران های جدید تبدیل شده است. کافه ها و رستوران های این بلوار از سال 1890 شروع بکار نموده اند. در سال 1930 بلوار باتومی مورد ترمیم و باز سازی نهاده شد و به پارکی در حدود یک و نیم کیلومتر در نوار ساحلی دریای سیاه تبدیل شد. گفتنی است که بلوار باتومی امروز طولی در حدود 7 کیلومتر دارد که هنوز در همان سبک و ساختار قدیمی خود پا بر جا است.

بعد ها بلوار باتومی جهت بروز رسانی و ایجاد طرح های مدرن و پیشرفته بیشتر به معماری اسپانیایی واگذار شد. امروزه شما با ورود به بلوار باتومی شاهد جایگاه های مدرن، مجسمه های زیبا و فواره های آب موزیکال خواهید شد. گفتنی است بلوار باتومی از دو قسمت جنوب و شمال شرقی که هر کدام دارای ویژگی های فوق العاده ای هستند، تقسیم شده است.

شمال شرقی بلوار باتومی

در قسمت شمال شرقی بلوار باتومی یک چرخ و فلک بسیار عظیم و غول پیکر، مجسمه فلزی زیبا و جذاب علی و نینو نماد عشق گرجستان و اثر منحصر به فرد تاریخی و فرهنگی برج الفبا با ارتفاع حدود 130 متری قرار دارند که این آثار هر یک به تنهایی می تواند نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند.

جنوب بلوار باتومی

قسمت جنوبی بلوار باتومی بلند ترین و مرتفع ترین ساختمان گرجستان با حدود 200 متر ارتفاع را در خود جای داده است. برج شگفت انگیز و منحر بفرد باتومی توانسته بلوار باتومی را به مکانی شلوغ و مورد علاقه گردشگران و بازدید کنندگان مبدل سازد. گفتنی است که برج 200 متری باتومی در ابتدا بعنوان دانشگاه تکنولوژی ساخته و مورد استفاده قرار می گرفت. اما بعد از گذشت مدت زمانی با تغییر کاربری به هتل لامریدین واگذار و فروخته شد. قسمت جنوبی بلوار باتومی دریاچه ای زیبا و دلنشین با فواره های نور پردازی شده رقصان ذهن هر بیننده ای را به تعجب و شگفتی وادار می نماید.

سایر امکانات تفریحی بلوار باتومی

علاوه بر فضای خیره کننده و فوق العاده بلوار باتومی می توان از خانه های بی نظیر ییلاقی، زمین بازی کریکت، تنیس و فوتبال، محل بازی مختص بچه ها، راستا های تعیین در کنار سواحل دریای سیاه برای دوچرخه سواری و بهترین و معروف ترین کافه ها و رستوران های گرجستان را نام برد که با وقت گذراندن در بلوار باتومی می توانید نهایت لذت را از سفر خود به گرجستان ببرید.

اماکن و جاذبه های دیدنی که در نزدیکی بلوار باتومی قرار دارند

کلیسای جامع مادر مقدس باتومی: 1.1 کیلومتر

دلفیناریوم باتومی: 2.5 کیلومتر

پیست اتومبیل رانی آرگو باتومی: 3.1 کیلومتر

برج چاچا باتومی: 3.7 کیلومتر

باغ گیاه شناسی باتومی: 9.7 کیلومتر

هتل های پیشنهادی نزدیک به بلوار باتومی برای اقامت

هتل بوتیک

هتل پارک

هتل لوکسور

هتل آپارتمان اودیسا

هتل پریا

برای آنکه با هتل های باتومی آشنا شده و آنها را پیش از سفرتان رزرو کنید، از وبلاگ سفرمارکت بازدید کنید.

رستوران های آماده پذیرایی از گردشگران در نزدیکی بلوار باتومی

رستوران گرین تون

رستوران براوو

رستوران پروتو فرانکو

رستوران من دیس

رستوران کالاکوری

منبع: گردشبان
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1067

به "بلوار باتومی گرجستان با تفریحات دلنشین، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلوار باتومی گرجستان با تفریحات دلنشین، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید