بازداشت های اخیر در عربستان با شرایط جسمانی شاه سعودی مرتبط است؟

به گزارش مجله نایس پاتوق، یک منبع بلند پایه معتقد است که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی با عبور از خط قرمزهای خانواده سلطنتی این کشور، احمد بن عبدالعزیز عموی خود و محمد بن نایف ولیعهد پیشین عربستان که او نیز از نوادگان بنیانگذار حکومت عربستان و از افراد میانه رو در سیاست این کشور است را دستگیر کرد و این دستگیری ها ممکن است با وخامت اوضاع سلامتی سلمان بن سلطان مرتبط باشد.

بازداشت های اخیر در عربستان با شرایط جسمانی شاه سعودی مرتبط است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا ، این منبع در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی قدس العربی گفت که تلفن های پسران شاهزاده های سعودی از 2 روز قبل مسدود و تماس های آنها با خارج از کشور قطع شده، که این نشانگر اتفاقات پیشگیرانه رخ داده است.

این منبع با بیان اینکه اقدام ولیعهد سعودی در دستگیری عموی خود نقض سنت های خاندان آل سعود است، اضافه کرد: این اقدام درباره یک شاهزاده عادی انجام نشده بلکه در مورد فرزند عبدالعزیز بنیانگذار حکومت سعودی اجرا شده است. احمد بن عبدالعزیر و محمد بن نایف پس از یک ماه اقامت در منطقه صحرا در جنوب غربی عربستان و هنگام بازگشت به ریاض، توسط نیروهای امنیتی عربستان بازداشت شدند.

وی شرح داد: دستگیری های اخیر در عربستان، بن نایف ولیعهد پیشین و سایر شاهزادگان و حتی زنان و فرزندان شاهزاده هایی که در سکونت اجباری قرار داشتند را شامل شده است.

این منبع اضافه کرد: بازداشت های اخیر در پی توطئه شاهزادگان علیه ولیعهد فعلی اجرا شده، در حالی که بن نایف در انزوای کامل در منطقه دور افتاده از پایتخت یا جده و مکه زندگی می کند و حتی اجازه استفاده از تلفن همراه یا اینترنت را ندارد.

وی با اشاره به اینکه این بازداشت ها در پی نگرانی از سلامتی ملک سلمان که از آلزایمر پیشرفته رنج می برد، اجرا شده، شرح داد: بن سلمان نتوانسته بسیاری از مسائل سیاسی و امنیتی در عربستان را کنترل کند، بنابر این به هر کس که به او شک کند، اینگونه برخورد می کند.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی 2 سال و نیم پیش تعدادی از شاهزادگان این کشور را به بهانه مبارزه با فساد دستگیر کرد که مهمترین آنها پسر بن طلال بود .

این دستگیری ها به بازداشت هتل ریترز معروف شد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز گزارش داد که احمد بن عبدالعزیز و محمد بن نایف روز جمعه توسط محافظان دیوان سلطنتی سعودی دستگیر شده اند.

بر اساس گزارش این روزنامه، محافظان دیوان سلطنتی سعودی همچنین نواف بن نایف برادر محمد بن نایف را بازداشت کرده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 833

به "بازداشت های اخیر در عربستان با شرایط جسمانی شاه سعودی مرتبط است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت های اخیر در عربستان با شرایط جسمانی شاه سعودی مرتبط است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید