بارسلونا ، رئال مادرید، نبرد آشنا در خاک غریبه

به گزارش مجله نایس پاتوق، تیم های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا در دیدار مرحله نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا در عربستان به مصاف هم می فرایند.

بارسلونا ، رئال مادرید، نبرد آشنا در خاک غریبه

خبرنگاران - تیم های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا، امشب یک بار دیگر در فصل جاری به مصاف هم می فرایند. این مسابقه نه تنها مجذوب کننده ترین و پربیننده ترین، بلکه یکی از باکیفیت ترین رقابت های باشگاهی جهان است.

بازی امشب 2 تیم در چارچوب مسابقات مرحله نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا برگزار می شود و فاتح الکلاسیکو در فینال به مصاف برنده تقابل اتلتیکو مادرید و اتلتیک بیلبائو می رود. از آن جایی که قهرمان سوپرکاپ، دومین جام را در سال 2022 بالای سر می برد، الکلاسیکوی امشب از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئال مادرید با پشتوانه پیروزی 2 بر یک در آخرین تقابل 2 تیم که در ورزشگاه نیوکمپ برگزار گشت، پا به این مسابقه می گذارد و نسبت به حریف سنتی خود شرایط بهتری دارد.

در حال حاضر شاگردان آنچلوتی با 49 امتیاز صدرنشین لالیگا هستند و بارسلونا با 32 امتیاز در رده ششم ایستاده است. حضور ژاوی در راس کادرفنی کاتالان ها شرایط آن ها را تا حدودی بهتر کرده اما بارسلونا در بازی های بزرگ این فصل هرگز برنده نشده و این نکته ناامید کننده ای برای هواداران این تیم است.

در حالی که بارسلونا تا چند روز قبل مصدومان زیادی داشت، اکنون 5 بازیکن این تیم با نظر مثبت کادرفنی می توانند تیمشان را در بازی امشب همراهی کنند. آرائوخو، بریتویت و روبرتو غایبان بارسلونا هستند. در اردوی تیم رقیب نیز کارواخال و یوویچ در تمرینات حاضر شدند اما ماریانو و بیل که به ریاض سفر نکردند، غایبان قطعی رئال مادرید هستند.

نخستین بار الکلاسیکو در سال 1902 برگزار گشت. 2 تیم تا به امروز 280 بار در تمام مسابقات به مصاف هم رفتند که سهم رئال مادرید 103 پیروزی بوده و بارسلونا 115 بار این بازی را برده است. 62 دیدار 2 تیم نیز به تساوی کشیده شده است.

عربستان سعودی امتیاز میزبانی الکلاسیکو را تا سال 2029 خریداری کرده و بابت هر سال 40 میلیون یورو به فدراسیون فوتبال اسپانیا پرداخت خواهد کرد. این در حالی است که پیش از این تمام الکلاسیکو های رسمی در 120 سال گذشته در خاک اسپانیا برگزار گشته بود. ورزشگاه ملک فهد ریاض از ساعت 22:30 امشب پذیرای ستارگان بارسلونا و رئال مادرید است.

بیشتر بخوانید

  • خوش آمد گویی شاگردان ژاوی به بازیکنان رئال مادرید در هتل+ عکس
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1938

به "بارسلونا ، رئال مادرید، نبرد آشنا در خاک غریبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارسلونا ، رئال مادرید، نبرد آشنا در خاک غریبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید