این اشتباهات را در بانجی جامپینگ نکنید!

به گزارش مجله نایس پاتوق، بانجی جامپنیگ

مطمئنا یکی از هیجان انگیزترین، سرگرم کننده ترین و شاید خطرناکترین تفریحات دنیا را می توان بانجی جامپینگ دانست، تفریحی که واقعا هر کسی جرات انجام آن را ندارد. برای اینکه بتوانید بانجی جامپینگ را انجام دهید هم باید سر نترس داشته باشید و هم از اعتماد به نفس خوبی برخوردار باشید. برای افراد ماجراجو و کسانی که در پی ترشح آدرنالین اند، این، یکی از بایدهاست. البته که بعد از انجام این کار که مطمئنا آن را در سال های جوانی تان انجام می دهید! می توانید سال های بعد عکس های آن را به بچه هایتان هم نشان دهید تا ببینند چه والدین شجاعی داشته اند! این تفریح هم در ایران و هم در نقاط مختلفی از دنیا انجام می شود. فرقی ندارد که بخواهید آن را در این جا انجام دهید و یا به کشور دیگری سفر کنید و در آن جا آن را امتحان کنید، در هر صورت نکاتی در مورد چگونگی انجام این کار وجود دارد که باید بدانید. در واقع در هنگام بانجی جامپینگ هیچ وقت کارهایی که در پایین گفته می شود را نباید انجام دهید:

این اشتباهات را در بانجی جامپینگ نکنید!

مردد نباشید

وقتی تصمیم به انجام بانجی جامپینگ می گیرید بهتر است تمام شکهایتان را کنار بگذارید و مردد نباشید، به خصوص زمانی که همه فکرهایتان را کرده اید حتی طناب ها را هم به خودتان بسته اید، پشیمانی در این لحظه بدترین کاری است که می توانید انجام دهید. بهترین کار این است که به آن به چشم یک راه بدون بازگشت فکر کنید، کاری که حتما باید انجام دهید! اصلا به این تفریح به این عنوان که هر لحظه که خواستید می توانید پشیمان شوید و آن را انجام ندهید نگاه نکنید. بهتر است به استاد پرشی که قرار است شما را آماده کند اعتماد کنید و از تجربیات او استفاده کنید تا بهترین پرش زندگی تان را تجربه کنید، آن ها این کار را بارها و بارها انجام داده اند و به خوبی می دانند که چطور می توان پرش خوبی داشت و از آن لذت برد.

به محض دیدن اولین شرکت با آن نپرید!

بانجی جامپینگ تجارت خطرناکی است و در جاهایی حتی به آن تجارت مرگ و زندگی هم می گویند به هر حال این یکی از ورزش های خطرناک دنیاست، بنابراین در انتخاب شرکتی که می خواهید با آن بپرید خوب دقت کنید و اولین جایی را که می بینید اعتماد نکنید. کمی وقت بگذارید و در مورد شرکتی که این کار را انجام می دهد، تحقیق کنید و بینید در گذشته چه پرش هایی را مدیریت کرده اند. آیا آن ها تمام موارد امنیتی را رعایت می کنند؟ آیا از وسایل درست و مناسبی برای این کار استفاده می کنند؟ آیا آن ها وسایلشان را به طور مرتب آپدیت می کنند؟ آیا می دانستید که هر کام از کش های بانجی جامپینگ چندین میلیون قیمت دارد؟ آیا آن ها بهترین کش را انتخاب کرده اند و هزینه کافی برای این کار کرده اند؟ به همان سرعتی که می توانید این تفریح را در 5 دققیه به پایان برسانید، بد نیست که یک تحقیقات 5 دقیقه ای هم در مورد تاریخچه شرکتی که این تفریح را برگزار می کند انجام دهید! مثلا در خارج از ایران، شرکت AJ Hackett در این زمینه هم بسیار مشهور است و هم پرش با آن پیشنهاد می شود، این شرکت اولین شرکتی بوده که این کار را انجام داده است!

فقط نپرید!

خیلی ها فکر می کنند که بانجی حامپینگ فقط یعنی پریدن! در صورتی که نباید هر جایی بپرید. درست مثل چتر سواری، در این تفریح هم می توانید تصمیم بگیرید که کجا بپرید و بخشی از این تصمیم را به هنگام پریدن می توانید بگیرید. مثلا در یک دره با قله های نوک تیز نپرید، به جای آن می توانید به جای خاطره انگیزتری بروید مثلا به بالای برج ماکائو بروید و یا به دره خاطره انگیز نیوزیلند بروید.

به پایین نگاه نکنید

اولین قانون بانجی جامپینگ این است که وقتی دارید آن را انجام می دهید اصلا به پایین نگاه نکنید (هر چند خیلی ها این کار را انجام می دهند) اما واقعیت این است که بهتر است این کار را انجام ندهید در غیر این صورت هزاران اگر به ذهنتان حمله ور می شود و باعث می شود از پرشتان لذت نبرید. به جای این کار بهتر است به محیط اطرافتان نگاه کنید و از آن لذت ببرید. به افق نگاه کنید و به خودتان نمره بیست دهید که دل و جرات این کار را داشته اید.

لباس مجلسی هایتان را فراموش کنید!

البته این مورد در باره همه افراد صدق نمی کند و ما می دانیم که دوست دارید در عکسی که از شما گرفته می شود فوق العاده به نظر برسید اما بیایید و به خودتان لطف کنید و لباس مناسب بپوشید! لباس های راحتی که مناسب آب و هوا هم باشند. بد نیست بدانید که در موقع بانجی جامپینگ اجازه استفاده از عینک و یا لنز چشم را ندارید.

یادتان نرود داد بزنید!

از اعماق وجودتان شروع به فریاد زدن کنید، تا آن جا که جان و توان دارید فریاد بزنید! به انرژی تان اجازه تخلیه دهید و خودتان باشید! این لحظه شیرین و شاید تکرار نشدنی را حسابی جشن بگیرید، لحطه ای که در زندگی خیلی از آدم ها خواهد بود و ترس هایتان را در آغوش بگیرد. یک جمله معروف و شاید هم نه چندان معروف! اما خیلی درست وجود دارد و آن هم این است که بهترین روش غلبه بر ترس ها، روبرو شدن با آن هاست.

بانجی جامپینگ واقعا تجربه فوق العاده ای است، لحظه ای است که می توانید حس پرنده یا سوپرمن بودن را درک کنید. توصیه ما چیست؟ نفستان را حبس نکنید و تا آن جا که می توانید در لحظه ای که در آن قرار گرفته اید نهایت لذت را ببرید. در این نوشتار سعی کردیم نکاتی را به شما یاد بدهیم تا به نوعی تشویق به انجام این کار هم شوید، قول می دهیم که شبیه هیچ یکی از تجربه های زندگیتان نخواهد بود.

منبع: flightcentre.com.au

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2006

به "این اشتباهات را در بانجی جامپینگ نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این اشتباهات را در بانجی جامپینگ نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید