اطلاعات جدیدی از گیم پلی و قابلیت های سونیک فرانتیرز منتشر شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، یکی از عناوین بسیار عجیب این مدت بازی سونیک فرانتیرز (Sonic Frontiers) بود. این بازی از همان ابتدا با واکنش های مختلفی روبرو شد و شرایط استقبال از این نیز کاملاً مبهم است. شرکت سگا (Sega) در این مدت کوشش زیادی نموده تا بازی خود را تبلیغ کند. به همین دلیل اطلاعات زیادی از بازی نو سونیک منتشر شده است.

اطلاعات جدیدی از گیم پلی و قابلیت های سونیک فرانتیرز منتشر شد

حال چندی پیش شرکت سگا تصمیم گرفت تا جزئیات بیشتری را در خصوص بخش های مختلف بازی منتشر کند. بازی سونیک فرانتیرز در سبک پلتفرمر و جهان باز است. تریلرهای متعددی از این بازی منتشر شد که نشان می داد محتوای زیادی در این جهان وجود ندارد. البته در مصاحبه های آخر سازندگان اعلام شد که این بازی بیشتر از این جهان باز باشد، منطقه باز (Open Zone) است. البته باید تا زمان عرضه بازی سبک کنیم تا به صورت دقیق متوجه شویم چگونه است.

اطلاعات منتشر شده از طرف سگا در چند بخش مختلف هستند.

داستان

داستان سونیک و دوستانش با سفر به جزیره استارفال (Starfall Island) آغاز می گردد. این چند نفر در پی زمرد هرج و مرج (Chaos Emeralds) هستند. زمانی که این 3 نفر، سونیک، ایمی (Amy) و تیلز (Tails) به جزیره می رسند، هواپیمای آن ها دچار مشکل می گردد. سپس این افراد وارد پرتال های بعدی (Dimensional Portal) می شوند.

سونیک از افراد دیگر جدا می گردد و در یک جهانی دیجیتال قرار می گیرد. سپس از این جهانی دیجیتال فرار نموده و به جزیره کرونوس (Kronos Islands) می رسد. این جزیره یکی از بخش های استارفال بوده و پر از مخروبه ها و دشمنان مختلف است. حال اینکه بعداً چه اتقاقی می افتد به طور کامل به سونیک و بازیکنان بستگی دارد.

جزیره های استارفال

اولین جزیره ای که سونیک دیدار می نماید کرونوس است. این جزیره دارای فضای بسیار زیبایی است و به طور دائم در آن باران می بارد. همینطور اینکه جنگل و آبشارهای زیبا به همراه برج های معلق در این جهان باعث می شوند تا بازیکنان در پی گست و گذار در آن باشند. مخروبه های موجود در این جزیره در زمانی جایگاه زندگی افراد پیشین به نام کوکو (Koco) بودند.

فضای دیجیتال (Cyber Space)

ورودی به فضای دیجیتال در جای جای جزیره های استارفال وجود دارند. این جهان به وسیله افراد پیشین ساخته شده و به طور کامل با جزیره ها تفاوت دارد. بازیکنان باید چالش های مختلف را بگذرانند تا پرتال گیرز (Portal Gears) بدست بیاورند. این موارد برای دسترسی به ورودی ها لازم هستند. مرحله های فضای دیجیتال بیشتر مانند عناوین کلاسیک سونیک بوده و در اصل در سبک پلتفرمینگ سریع است. برای پیشرفت در بازی شما باید چالش های داخل فضای دیجیتال را به اتمام برسانید تا کلید هایی را دریافت کنید.

پلتفرمینگ منطقه باز (Open Zone Platforming)

بازیکنان می توانند از گیم پلی سریع و منطقه باز سونیک فرانتیرز لذت ببرند. در این جهان فعالیت های زیادی وجود داشته و بازیکنان آزادی عمل زیادی دارند. در بازی تازه سونیک مأموریت های جانبی، مبارزات و پازل های مختلف وجود دارند. همینطور اینکه کرکترهای مختلف در این جهان هستند و شما با یافتن آن ها می توانید به داستان بازی بیشتر پی ببرید.

یکی از این افراد سیج (Sage) است. او در میانه سفر سونیک ظاهر شده و به او هشدار می دهد تا جزیره را ترک کند.

جهانی بازی

سونیک فرانتیرز چیزی که هواداران از سونیک انتظار دارند را توسعه می أهد. به همین علت گیم پلی خطی و مرحله آی این بازی با سبک منطقه باز ترکیب شده تا یک سبک بسیار خاص را در عناوین سونیک ارائه دهد. نقشه جهانی این بازی از همواره بزرگ تر بوده و گشت و گذار در آن بسیار لذت بخش است. شما می توانید با سونیک به اعماق جزایر استارفال رفته و رازهای آن را کشف کنید.

سیستم مبارزه (Battle System)

سیستم مبارزه سونیک از همواره روان تر و هیجان انگیزتر است. بازیکنان می توانند از دکمه های مختلف برای کنترل کرکتر خود استفاده نمایند. در این بازی حرکات مختلف وجود دارند تا مبارزات بسیار متنوع گردد. از طرفی حرکات ترکیبی نیز در سونیک فرانتیرز حضور داشته تا دشمنان شما راحت تر از بین بروند. اگر شما به گیم پلی خطی علاقه دارید، بازی دارای حالت Auto Mode است. با استفاده از آن تمام حرکات ترکیبی تنها با فشردن یک دکمه انجام داده می شوند.

قابلیت سایلوپ (Cyloop Ability)

سونیک در میانه راه یک توانایی تازه به نام سایلوپ را می آموزد. این قابلیت به سونیک این اجازه را می دهد تا با سرعت بسیار دور دشمنان یا موارد مختلف بچرخد. با اینکار او می تواند دشمنان را راحت تر از بین برده و همینطور اینکه مکان های تازهی را در جزایر استارفال پیدا کند.

پازل ها

در جهانی سونیک فرانتیرز پازل های متعددی وجود دارند. شما با تکمیل کردن هر کدام قابلیت تازهی را بدست خواهید آورد. در اصل هر کدام پاداش مخصوصی داشته و همگی ارزش کامل کردن را دارند. پازل ها یکی از فاکتورهای اصلی بازی سونیک فرانتیرز بوده و در این بازی اهمیت زیادی دارند.

سبک های گیم پلی

زمانی که شما بازی را آغاز می کنید، می توانید بین دو سبک یکی را انتخاب کنید. این دو سبک اکشن (Action) و سریع (High Speed) هستند. اکشن سرعت کمتری داشته و تمرکز بیشتری روی مبارزات و دقت بازیکنان دارد. این حالت برای تازه کاران بسیار مناسب است. از طرفی اگر از هواداران قدیمی سونیک هستید، قطعاً حالت سریع مخصوص شماست.

دشمنان

در بازی سونیک فرانتیرز دشمنان زیادی وجود دارند. به نوعی سگا تمام کوشش خود را نموده تا تنوع در این بازی حفظ گردد. از سربازها (Soldiers) گرفته تا بنگر (Banger) و موجودات دیگر همگی به گونه ای طراحی شده اند تا بازی متنوع باشد. از طرفی هر دشمن قابلیت های خاص خود را داشته و برای مبارزه با آن ها باید استراتژی خاص خود را به کار ببرید.

بازی سونیک فرانتیرز زمستان سال جاری برای کنسول های نسل 8 و 9 به همراه کامپیوتر و سوییچ عرضه خواهد شد.

منبع: Gematsu.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2067

به "اطلاعات جدیدی از گیم پلی و قابلیت های سونیک فرانتیرز منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات جدیدی از گیم پلی و قابلیت های سونیک فرانتیرز منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید