احتمال قرمز شدن اصفهان وجود دارد

به گزارش مجله نایس پاتوق، خبرنگاران/اصفهان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با توجه به سرعت سرایت پذیری بالای امیکرون احتمال تغیر رنگ شهرستان های استان وجود دارد، گفت: احتمال تغییر رنگ و قرمز شدن شرایط نه تنها در اصفهان که در کل کشور وجود دارد.

احتمال قرمز شدن اصفهان وجود دارد

پژمان عقدک در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه با شیوع سویه امیکرون خیز بیماری در استان کاملاً مشهود و ملموس بود، اظهار کرد: از زمانی که سویه امیکرون در استان شیوع پیدا کرد، به مرور تعداد بیماران سرپایی افزایش یافت. به عنوان مثال از ابتدای بهمن تا امروز تعداد مراجعه روزانه افراد با احتمال ابتلا به کرونا تقریباً دو برابر شده و از هزار و 200 مراجعه در روز به 2 هزار و 400 مراجعه در روز رسیده ایم.

وی اضافه کرد: در این مدت درصد افرادی که نتیجه تست کرونای آن ها مثبت می گردد از 25 درصد به نزدیک 45 تا 50 درصد رسیده است، به طوری که هم تعداد افراد مراجعه نماینده سرپایی و هم تعداد و درصد تست های مثبت کرونا افزایش پیدا نموده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با توجه به سرعت سرایت پذیری بالای امیکرون احتمال تغیر رنگ شهرستان های استان وجود دارد، گفت: احتمال تغییر رنگ و قرمز شدن شرایط نه تنها در اصفهان که در کل کشور وجود دارد.

وی در مورد آمادگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای مقابله با موج تازه کرونا نیز گفت: دو مدل آمادگی وجود دارد که یکی آمادگی بیمارستان ها و ظرفیت لازم برای بستری بیماران است. در پیک دلتا تا روزی 4 هزار بیمار در بخش های عادی و حدود 500 بستری در بخش آی سی یو بیمارستان ها بستری شدند و این ظرفیت اکنون در نظام درمان استان وجود دارد. بعلاوه هماهنگی های لازم اجرا شده و بیمارستان ها آماده اند تا در صورت احتیاج براساس فاز بندی وارد مدار شوند.

عقدک آمادگی دوم برای مقابله با موج تازه کرونا را مربوط به مردم دانست و شرح داد: با اطلاع رسانی های مکرر از رسانه ها از مردم درخواست نموده ایم حتماً دوز سوم واکسن کرونا را تزریق و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند، در فضاهای جمعی حضور پیدا ننمایند و با کوچک ترین علامت شبیه سرماخوردگی خود را قرنطینه نمایند تا از توسعه ویروس در اطرافیان جلوگیری گردد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: نظام سلامت آمادگی لازم دارد و هشدارهای لازم را صادر نموده است، اما مردم هم باید به هوش باشند تا سرعت رسیدن به قله موج تازه کرونا کندتر گردد و فشار زیادی به سیستم درمان وارد نگردد. بااین وجود رسیدن به پیک اجتناب ناپذیر است و به نظر می رسد روندی که آغاز شده تا انتهای پیک ادامه خواهد داشت.

وی در مورد محدودیت های هوشمند کرونا نیز شرح داد: بنا بود محدودیت های هوشمند براساس سامانه ای به نام امید و در سطح ملی طراحی گردد و در اختیار همه بخش ها قرار گیرد، اما ظاهراً سامانه با مشکل روبرو شده و به همین دلیل، ستاد ملی کرونا به استان ها اختیار داده از ظرفیت های خود استفاده نمایند.

عقدک با اشاره به نرم افزارهایی مثل نرم افزار استعلام واکسیناسیون و سامانه سیب، گفت: از این طریق می توان شناسایی کرد چه افرادی واکسینه شده اند، چند دوز واکسن تزریق نموده اند و در حال حاضر مبتلا به بیماری هستند یا خیر. در حال حاضر بعضی ادارات و سازمان ها از این ظرفیت استفاده می نمایند تا به کارکنانی که واکسن نزده اند اجازه ورود ندهند و برای آن ها غیبت و کسر حقوق در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه قرار بود محدودیت های هوشمند به صورت عمومی اعمال گردد، اما بر اساس پیش بینی ها انجام نشد، گفت: از روز گذشته اعلام شد کنترل های هوشمند برای 9 گروه شغلی انجام خواهد شد و ارائه دهنده و ارائه گیرنده خدمت باید استعلام بگیرند که واکسن تزریق نموده باشند و به بیماری مبتلا نباشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد آخرین شرایط واکسیناسیون کرونا در اصفهان نیز گفت: اکنون در گروه سنی بالای 12 سال، 85 درصد دوز اول، 74 درصد دوز دوم و 25 درصد دوز سوم را تزریق نموده اند که فاصله زیادی با اندازه مورد انتظار دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون فضای مناسب برای واکسیناسیون و واکسن تأمین شده است، گفت: تزریق واکسن به گروه سنی 9 تا 12 سال نیز از روز شنبه این هفته آغاز شده است و بچه ها می توانند واکسن سینوفارم یا پاستوکووک را تزریق نمایند. واکسن آسترازنکا نیز از روز آدینه توزیع شده و در حال حاضر در استان مسئله ای وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1954

به "احتمال قرمز شدن اصفهان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال قرمز شدن اصفهان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید