آیپد پرو جدید به جای پورت لاتنینگ، USB Type-C خواهد داشت

به گزارش مجله نایس پاتوق، جدا از کم کردن حاشیه نمایشگر و اضافه شدن Face ID به آیپد پرو بعدی، ممکن است در بخش پورت نیز شاهد یک تغییر بزرگ در این تبلت باشیم. آنطور که 9To5Mac نوشته، به گفته Ming-Chi Kuo، یک تحلیلگر مورد اطمینان در مورد اپل، آیپد پرو بعدی به جای پورت لایتنینگ از پورت USB Type-C استفاده خواهد نمود.

آیپد پرو جدید به جای پورت لاتنینگ، USB Type-C خواهد داشت

راستش را بخواهید این موضوع کمی غیر قابل باور خواهد بود که حالا اپل در سال 2018 تصمیم گرفته باشد از پورت لایتنینگ به USB C مهاجرت کند. شخصا فکر می کنم منظور از وجود USB Type-C در آیپد بعدی، صرفا کابل لایتنینگ به یو اس بی سی و شارژر یو اس بی سی باشد. مخصوصا که به معرفی این محصول نزدیک هستیم و بعید نیست در کنفرانس اپل در چهارشنبه شب، این محصول معرفی گردد و تا کنون خبری در رابطه با تغییر پورت در این دستگاه نشنیده بودیم. اما خب Kuo مشخصا گفته پورت اصلی دستگاه تغییر خواهد نمود و با توجه به سابقه وی در لو دادن اطلاعات محصولات اپل، گویا باید این موضوع را بپذیریم. وی همچنین اعلام نمود که در بسته بندی این دستگاه شارژر 18 واتی قرار خواهد گرفت.

اما این قرار نیست تنها تغییر در پورت های آیپد پرو جدید باشد. پیش تر شنیده بودیم که آیپد پرو های جدید قرار نیست پورت 3.5 میلی متری هدفون داشته باشند و حالا با وجود پورت USB Type-C کاربران احتیاج به دانگل تبدیل USB Type-C به جک هدفون خواهند داشت و یا باید از هدفون های بلوتوث استفاده نمایند. اما خب از بلوتوث که بگذریم، هستند بسیاری از موزیسین هایی که از آیپد برای راحتی کار استفاده می نمایند. آن ها قطعا احتیاج به پورت هدفون خواهند داشت و حذف و جایگزینی آن با دانگلی برای تبدیل USB Type-C به پورت هدفون، همه چیز را بی خود و بی جهت پیچیده می نماید. حذف پورت هدفون از آیفون ها به دلیل باز شدن فضای بیشتر برای قطعات داخلی گوشی را می شد توجیه کرد اما چنین دلیلی را برای دستگاه بزرگی مثل آیپد نمی توانیم قبول کنیم.

کوپرتینویی ها می توانند آیپد پروهای جدید را در کنفرانس اپل در چهارشنبه شب معرفی نمایند اما به نظر می رسد این مراسم با وجود سه آیفون جدید و اپل واچ باز طراحی گردیده آنقدر شلوغ باشد که دیگر جایی برای آیپد پرو باز طراحی گردیده باقی نماند. بنابراین بعید نیست آیپد پرو جدید در مراسمی دیگر در ماه اوت معرفی گردد.

iPhone XR

صحبت از معرفی سه آیفون شد و بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که Kuo عقیده دارد آیفون 6.1 اینچی اپل که با نمایشگر LCD عرضه می گردد، احتمالا به دلیل تاخیر در فراوری نمایشگر، کمی دیرتر از مدل های OLED و در اواخر ماه سپتامبر یا اوایل ماه اوت عرضه می گردد. همچنین بلومبرگ اخیرا در مطلبی اعلام نموده که آیفون 6.1 اینچی اپل با نام iPhone XR عرضه می گردد. به نظر شما R در خاتمه اسم این آیفون اصلا چه معنی خواهد داشت؟ پیش تر نام iPhone XC را برای این گوشی نیز شنیده بودیم اما به نظر می رسد باید تا چهارشنبه شب و کنفرانس اپل صبر کنیم ببینیم اپل چه نامی برای این محصول انتخاب نموده است.

مک بوک ارزان تر و یک خبر درباره اپل واچ

Kuo همچنین اعلام نموده اپل درحال تدارک یک نسخه از مک بوک معمولی است که به سنسور Touch ID مجهز گردیده است. البته آنطور که اعلام نموده این نسخه قرار نیست نوار لمسی Touch Bar را داشته باشد و فقط سنسور اثر انگشت به آن اضافه خواهد شد. همچنین در خبری دیگر اعلام نموده که اپل واچ سری 4 به سنسور الکتروکاردیوگرافی یا ECG مجهز می گردد و تمام مدل های آن نیز پوشش سرامیکی در پشت خود خواهند داشت.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 40

به "آیپد پرو جدید به جای پورت لاتنینگ، USB Type-C خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد پرو جدید به جای پورت لاتنینگ، USB Type-C خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید