2 پرتاب کننده ترقه به بناهای تاریخی اصفهان تحت پیگرد قرار گرفتند

به گزارش مجله نایس پاتوق، فیلم های کوتاهی از پرتاب ترقه به سمت سی وسه پل و کاخ هشت بهشت اصفهان در شب چهارشنبه آخر سال در شبکه های اجتماعی منتشر شده که واکنش بسیاری را بدنبال داشته است.

2 پرتاب کننده ترقه به بناهای تاریخی اصفهان تحت پیگرد قرار گرفتند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

شهرام امیری افزود: دیشب همزمان با شب چهارشنبه آخر سال، تعداد معدودی از افراد اقدام به پرتاب ترقه به سمت سی و سه پل و کاخ هشت بهشت در شهر اصفهان کردند که یگان حفاظت میراث فرهنگی پیروز به شناسایی و دستگیری 2 نفر از آن ها شد.

وی با بیان این که برای این افراد که اقدام به پرتاب ترقه به سمت کاخ هشت بهشت اصفهان کردند، پرونده قضایی تشکیل شده که در حال پیگیریست، اظهار کرد: تعداد دیگری از افرادی که اقدام به پرتاب ترقه نموده اند، متواری هستند.

امیری با تاکید بر این ه هیچ گزارشی از آسیب رسیدن به بناهای تاریخی زیر مجموعه اداره کل میراث فرهنگی در شب چهارشنبه آخر سال نداشتیم، در باره پرتاب ترقه به 2 اثر تاریخی اصفهان گفت: این اقدام به تخریب بناهای مذکور مانند ریختن آجر یا آتش دریافت منجر نشد اما آثار باقی مانده از انفجار ترقه باید پاکسازی گردد.

وی در باره اقدامات صورت گرفته در شب گذشته برای حفاظت از آثار تاریخی اصفهانُ شرح داد: همه بناهای تاریخی که به طور مستقیم زیر مجموعه اداره کل میراث فرهنگی استان هستند برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی قبل از ساعت 17 روز گذشته(سه شنبه) تعطیل شده بودند.

امیری با بیان این که بعضی از بناهای تاریخی مانند میدان امام، کاخ هشت بهشت مستقر در پارک شهید رجایی و پل های خواجو و سی و سه پل بطور مستقیم در اختیار اداره کل میراث فرهنگی اصفهان قرار ندارند، افزود: با این حال، گشت های سیار یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی اقدام به گشت زنی برای حفاظت از این آثار کردند.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی اصفهان اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت حین گشت زنی متوجه این وقایع شدند هرچند قبل از رسیدن آن ها، هنجارشکنان کار خود را نموده بودند با این وجود ماموران پیروز به شناسایی 2 نفر از پرتاب کنندگان ترقه به سمت کاخ هشت بهشت شدند.

امیری اظهار داشت: فیلم های منتشر شده در فضا مجازی توسط خود افراد خاطی در این حوادث ضبط شده است.

وی با بیان این که ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی، ضابط قضایی هستند، تاکید نمود: اداره کل میراث فرهنگی اصفهان دارای نیروهای محدودی است و از طرفی این استان آثار تاریخی فراوانی دارد به همین دلیل احتمال وقوع چنین اتفاق هایی توسط تعداد معدودی هنجارشکن وجود دارد که برای برطرف آن باید برای آموزش و فرهنگسازی بین اقشار مختلف مردم کوشید.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به عنوان قطب گردشگری دنیا و ایران، بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آن ها افزون بر یک هزار و 800 اثر ثبت ملی شدند.

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام های میدان امام(نقش دنیا)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت دنیای رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

سی وسه پل یا پل الله وردی خان شاهکاری از آثار دوران صفوی و یکی از قدیمی و طولانی ترین پل های تاریخی زاینده رود است که 400 سال قبل بر بستر این رودخانه بنا شده است.

ایرنا نوشت، هشت بهشت نیز یکی از زیباترین کاخ های عهد صفوی در اصفهان است که از عناصر شاخص باغ ایرانی به شمار می آید؛ این بنای با ابهت در پارکی به نام شهید رجایی در اصفهان واقع است.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1565

به "2 پرتاب کننده ترقه به بناهای تاریخی اصفهان تحت پیگرد قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 پرتاب کننده ترقه به بناهای تاریخی اصفهان تحت پیگرد قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید