کسری بودجه و شرایط سخت بارسلونا برای حفظ فوق ستاره آرژانتینی؛ 66 میلیون یورو، پاداش وفاداری مسی

به گزارش مجله نایس پاتوق، خبرگزاری خبرنگاران- لیونل مسی که در فوریه 2020، 33 میلیون یورو از بارسلونا بابت وفاداری به این تیم پاداش دریافت کرد، در تابستان 33 میلیون یوروی دیگر دریافت می نماید

کسری بودجه و شرایط سخت بارسلونا برای حفظ فوق ستاره آرژانتینی؛ 66 میلیون یورو، پاداش وفاداری مسی

به گزارش خبرنگاران، وقتی که لیونل مسی در تابستان 2020 پس از کش و قوس های فراوان در بارسلونا ماندنی شد، بعضی رسانه ها مدعی شدند بندی در قرارداد لیونل مسی وجود دارد که بارسلونا باید به او رقمی حدود 70 میلیون یورو بابت پاداش وفاداری پرداخت کند و ظاهرا چنین مسئله ای حقیقت دارد. پاداش وفاداری لیونل مسی، مجموعا 66 میلیون یورو است.

وقتی بارسلونا قرارداد لیونل مسی را در سال 2017 تمدید کرد، بندی در این قرارداد جای گرفت که بارسلونا موظف شد مبلغ 66 میلیون یورو به لیونل مسی بابت پاداش وفاداری پرداخت کند. بارسلونا نیمی از این مبلغ به ارزش 33 میلیون یورو را در فوریه 2020 به مسی پرداخت نموده و موظف است 33 میلیون یوروی دیگر را در ژوئن 2020، هنگامی که قرارداد لیونل مسی به اتمام می رسد و او قادر به جدایی رایگان از این تیم خواهد بود را پرداخت کند. البته این اولین باری نیست که بارسلونا به بازیکنانش پاداش وفاداری می پردازد؛ پیش تر ژاوی و آندرس اینیستا این پاداش را دریافت کرد بودند اما از سوی دیگر کارلس پویول، کاپیتان اسبق بارسلونا حاضر نشده بود با قبول این بند، پول بیشتری از باشگاه بارسلونا دریافت کند.

طبق ادعای ESPN، مسی در سال 2017، پیشنهاد تمدید قراردادی مجموعا به ارزش 100 میلیون یورو دریافت کرد و بخشی از این رقم طی سال های قرارداد او با بارسلونا به صورت قسطی پرداخت شد. مسی حاضر بود در تابستان 2020 قید پاداش هنگفت 33 میلیون یورویی را بزند و از بارسلونا جدا گردد اما با توجه به مقاومت جوزپ ماریا بارتومئو، رییس سابق بارسلونا، مسی علی رغم میل باطنی خود در بارسلونا ماندنی شد. حالا مسی در شرایطی باید 33 میلیون یورو پاداش از بارسلونا دریافت کند که شرایط اقتصادی این باشگاه چندان مساعد نیست و هیئت مدیره کاتالان ها هفته هاست که با بازیکنان بر سر کاهش دستمزدها جهت جلوگیری از ورشکستگی، رایزنی می نمایند. بارسلونا باید 190 میلیون یورو از هزینه هایش را کاهش دهد و به همین دلیل آن ها طی روزهای آینده باید با بازیکنان بر سر کاهش دستمزدها، توافق نمایند تا این کسری جبران گردد.

روزنامه انگلیسی منچستر ایونینگ نیوز که در شهر منچستر منتشر می گردد و به دو باشگاه این شهر، یونایتد و سیتی، نزدیک است مدعی شد لیونل مسی در مذاکرات آینده خود با منچسترسیتی برای آنالیز احتمال پیوستنش به این باشگاه دو درخواست معین خواهد داشت: مسی در صورتی پیوستن به منچسترسیتی را آنالیز می نماید که مطمئن باشد پپ گواردیولا و سرخیو آگوئرو در این تیم ماندگار خواهند بود. مسی در تابستان گذشته با اعلام اینکه قصد جدایی از بارسلونا را داد دنیای فوتبال را شگفت زده کرد. در آن موقع بلافاصله از منچسترسیتی به عنوان گزینه اول مسی بعد از ترک بارسا نام برده شد. بعد از چندین هفته برآورد اما مسی گفت که در بارسا ماندگار می گردد چون نمی خواهد با این باشگاه وارد دعوای حقوقی گردد.

با توجه به اینکه قرارداد مسی با بارسا در سال 2021 به سرانجام می رسد او طبق قانون می تواند از اول ژانویه پیش رو با باشگاه های غیر اسپانیایی مذاکره کند. بار دیگر نام منچسترسیتی به عنوان گزینه اول او مطرح شده است. در اینکه منچسترسیتی به شدت خواستار جذب مسی است هم هیچ شکی وجود ندارد. عمر برادا یکی از مسئولین رده بالای سیتی اخیرا تایید کرد که سیتی در صورتی که امکانش را داشته باشد صد در صد برای جذب مسی پیشنهاد خواهد داد. منچستر ایونینگ نیوز اما حالا مدعی است که مسی برای پیوستن به سیتی برای این باشگاه دو شرط اولیه خواهد داشت که آن را پیش احتیاج آغاز مذاکرات می داند. مسی خواستار دریافت این تضمین است که پپ گواردیولا و سرخیو آگوئرو در زمان حضور او در سیتی در این تیم خواهند بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1287

به "کسری بودجه و شرایط سخت بارسلونا برای حفظ فوق ستاره آرژانتینی؛ 66 میلیون یورو، پاداش وفاداری مسی" امتیاز دهید

1 کاربر به "کسری بودجه و شرایط سخت بارسلونا برای حفظ فوق ستاره آرژانتینی؛ 66 میلیون یورو، پاداش وفاداری مسی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسری بودجه و شرایط سخت بارسلونا برای حفظ فوق ستاره آرژانتینی؛ 66 میلیون یورو، پاداش وفاداری مسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید