هجوم دوباره ملخ ها به کشور از اواسط مهرماه

به گزارش مجله نایس پاتوق، سخنگوی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه ملخ های صحرایی از اواسط مهرماه مجددا وارد ایران خواهند شد، گفت: پیش بینی می گردد در این دوره بین 500 تا 600 هزار هکتار مبارزه با ملخ صحرایی انجام گردد.

هجوم دوباره ملخ ها به کشور از اواسط مهرماه

به گزارش خبرنگاران ، محمدرضا میر با بیان اینکه پیش بینی می شود ملخ های صحرایی مجدداً از اواسط مهر ماه وارد کشور شوند، گفت: نسل جدید این ملخ ها که چندی قبل از ایران برای تابستان گذرانی به هند و پاکستان رفته بودند، به ایران بر می شود و بعد از آن به سوی حاشیه دریای سرخ که مبدا اصلی شأن است، باز خواهند گشت.

وی با بیان اینکه در دوره قبلی 406 هزار هکتار مبارزه با این ملخ انجام شد، اضافه نمود: با توجه به زاد و ولد این ملخ ها در دوره جدید جمعیت آنها افزایش می یابد و با تراکم جمعیتی بیشتری وارد ایران خواهند شد.

این مقام مسئول ادامه داد: پیش بینی می کنیم در دوره جدید بین 500 تا 600 هزار هکتار مبارزه با آفت ملخ صحرایی در کشور انجام شود که با 400 هزار هکتار قبلی به رقم یک میلیون هکتاری که قبلاً برای مبارزه با ملخ صحرایی در سالجاری پیش بینی شده بود، خواهیم رسید.

میر درباره تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با این آفت در کشور شرح داد: ماشین آلات سمپاشی، هواپیماهای سم پاش، سموم مورد احتیاج و سایر ادوات لازم در استان های جنوبی کشور برای این منظور پیش بینی و تدارک دیده شده و آمادگی کامل را برای مقابله با این آفت داریم تا خسارتی به تولیدات کشاورزی کشور وارد نشود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1197

به "هجوم دوباره ملخ ها به کشور از اواسط مهرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هجوم دوباره ملخ ها به کشور از اواسط مهرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید