منطقه ها گردشگری و دیدنی ایران در فصل بهار

به گزارش مجله نایس پاتوق، تهران (پانا) - ایران کشوری زیبا و دارای آب هوای گوناگون است. آب و هوای گوناگون ایران این امکان را برای گردشگران فراهم می سازد که در فصل های مختلف سال بتوانند از منطقه ها زیبای ایران تماشا نمایند.

منطقه ها گردشگری و دیدنی ایران در فصل بهار

به گزارش نمناک، فصل بهار یکی از برترین فصول برای مسافرت است زیرا با رویش گیاهان پس از زمستانی سرد، طبیعت در بسیاری از منطقه ها چهره زیبایی را به تصویر می کشد.

باغ گیاه شناسی کرج

یکی از تماشای ترین مکان ها در فصل بهار باغ گیاه شناسی کرج است که از جاذبه های گردشگری استان البرز به شمار می رود و به وسعت 145هکتار در دامنه جنوبی رشته کوه البرز در اراضی چیتگر، در شمال غربی تهران واقع است. در این باغ طبیعت های زیبای دنیا مثل کوه هیمالیا، پل چینی، دریای خزر و ... شبیه سازی شده تا عاشقان طبیعت لذت ببرند . کلکسیون گل های رز، آمفی تئاتر رو باز، قفس پرندگان، آلاچیق، رستوران، کافی شاپ، آبشار و فرش گل و گیاه از بخش های متنوع باغ گیاه شناسی هستند.

محلات، مرکز گل ایران

یکی از برترین مکان ها برای سفر در فصل بهار شهرستان بسیار زیبای محلات است که به علت گل و گیاه فراوان این شهرستان را به نام شهر گل و یا مرکز گل ایران می شناسند. اگر در فصل بهار به خصوص اردیبهشت به محلات سفر کنید، جلوه گری گل ها در این شهرستان را مشاهده خواهید نمود. هیجان انگیز ترین قسمت سفر به محلات دهکده گلی است که در آن انواع کاکتوس ها، گل و گیاهان خانگی و گیاهان زینتی وجود دارد . در سفر به محلات حتما از بر غارهای زیادی که در این شهرستان وجود دارد، تماشا کنید.

ارس

یکی از بکرترین منطقه ها ایران برای سفر ارس است که در شمال غربی ایران قرار گرفته است و با جمهوری های ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان همسایه است.ساحل رودخانه ارس از جلفا تا خداآفرین با کوه های سرسبز و سر به فلک کشیده، دشت های زیبا، رودهای خروشان، جنگل های انبوه، حیات وحش کم نظیر میزبان گردشگران نوروزی است.آب و هوا و پوشش گیاهی متنوع و دارویی و حیواناتی چون آهو، مارال، قوچ، میش، بز، پلنگ ، خرس قهوه ای و پرندگان مختلف در این منطقه توجه هر گردشگری را برای سفر به این منطقه جلب می نماید.

دهدز

یکی از منطقه ها بسیار زیبا و خوش آب و هوا در منطقه ایذه ، دهکده توریستی زراس است که در 14 کیلومتری جنوب شهر دهدز قرار گرفته است. روبه روی دهکده آبشار بسیار زیبا و تماشای شیوند قرار گرفته است و در کنار این دهکده، کوه های منگشت و طبیعت برف گیر و جنگل های بکر آن واقع شده است. از امکانات تفریحی این دهکده ورزش های آبی، قایق سواری، رستوران آبی، سوییت ها و کافی شاپ های آبی به شمار می فرایند.

استان بوشهر

فصل بهار یکی از برترین فصول برای سفر به استان بوشهر و تماشا زیبایی های این استان است. تماشا آبی بی نظیر دریای خلیج فارس، اماکن تاریخی غنی و نخلستان های پربار ، عمارت ها و موزه ها، تماشا برنامه های آیینی و موسیقی از جاذبه طبیعی و گردشگری استان بوشهر است. بافت تاریخی بوشهر، موزه رئیسعلی دلواری، نخلستان های برازجان و بندر زیبای گناوه و کاخ هخامنشی چرخاب نیز از زیبایی ها و تماشای های استان بوشهر هستند.

دنیا نما

در جنوب شهرستان کردکوی استان گلستان یک دهکده ییلاقی به نام دنیا نما قرار گرفته است که دارای چشم اندازهای زیبا و در عین حال ناشناخته برای گردشگران است.این دهکده از طبیعت و چشم اندازهای زیبا، جنگل های پهن برگ و سوزنی برگ، جانوران وحشی برخوردار بوده و وجود چشمه های فراوان وگیاهان دارویی زیبایی خاصی به این دهکده بخشیده است.

دریاچه کوه گل

در شمال شهرستان بویراحمد و در شمال شرقی شهرتوریستی سی سخت دریاچه کوه گل واقع شده است . انواع گل های شقایق و گیاهان وحشی وهمچنین آویشن خوش عطر کوهستانی در فصل بهار و تابستان محل استقراردریاچه را به یکی از زیباترین نواحی استان تبدیل می نمایند. این منطقه زیبا که در فاصله 8 کیلومتری شرق سی سخت و 44 کیلومتری مرکز استان قرار گرفته است و از سه مجموعه دریاچه زیبای کوه گل، دشت های لاله های واژگون و آبشار زیبای تنگ نمک با نمای بسیار طبیعی و آب و هوای مطبوع تشکیل شده است.

استان سمنان

طبیعت بکر و دست نخورده استان سمنان، این استان را به یکی از منطقه ها زیبای گردشگری در فصل بهار تبدیل نموده است. با سفر به استان سمنان و تماشا از شهمیرزاد و مهدیشهر می توانید دو آب و هوای متفاوت را با طی کمتر از 20 کیلومتر تجربه نمایید. جنگل ابر در شهرستان شاهرود ، منطقه ها کویری در رضاآباد و خارتوران و بیش از هزار اثر تاریخی ، سمنان را به جای بکر و زیبایی تبدیل نموده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2009

به "منطقه ها گردشگری و دیدنی ایران در فصل بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه ها گردشگری و دیدنی ایران در فصل بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید