معرفی جاذبه های گردشگری ژاپن

به گزارش مجله نایس پاتوق، جاذبه های گردشگری ژاپن به دلیل چندین جزیره ای بودن این کشور باعث شده جاذبه های طبیعی و جاذبه های تاریخی منحصر به فردی در ژاپن مشاهده گردد.

معرفی جاذبه های گردشگری ژاپن

از سفر با قیمت تورهای نوروزی پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

جاذبه های جهانگردی ژاپن با توجه به قدمت و تمدن زیاد آن بسیار غنی، جذاب و دیدنی است. ژاپن کشوری است در اقیانوس آرام واقع در آسیای شمال شرقی که یکی از قدرت های اصلی مالی دنیا است و سومین اقتصاد عظیم دنیا را از نظر فراوری ناخالص داخلی دارد. ژاپن با جمعیتی در حدود 128 میلیون نفر دهمین کشور پرجمعیت دنیا است. توکیو پایتخت ژاپن با بالغ بر 35 میلیون نفر جمعیت از عظیمترین و گرانترین پایتخت های دنیا به شمار می آید. ژاپنی ها کشورشان را نیپون کوکو خطاب می نمایند که به معنی خاستگاه خورشید است.

کاخ سلطنتیتوکیو

محل اقامت اولیه امپراطور ژاپن، یک کاخ سلطنتی فوق العاده در شهر توکیواست. این مکان چیزی بیشتر از یک کاخ است. ناحیه موجود یک پارک زیبا و شگفت انگیزاست که مساحتی را به خود اختصاص داده است. بیشتر باغ هایی که در این ناحیه وجوددارد برای بازدید همگان باز است و به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد.همین امر به شما اجازه می دهد در پارک های سبز آن گردش کنید، فضای پر شده از آب راتحسین نمایید و از درختان گیلاس لذت ببرید. در آوریل، زمانی که شکوفه های درخت گیلاسخود را پدیدار می نمایند، بهترین زمان را برای گشت و گذار خواهید داشت. در گذشته،کاخ سلطنتی به عنوان قلعه ادو شناخته شده بود و میزبان جنگجویان سامورایی بودهاست.

پارک ملینیکو

نیکو (Nikko) یک شهر کوچک در ورودی پارک ملی نیکو است، کهبیشتر برای توشوگو، پرخرج ترین زیارتگاه تزیین شده در ژاپن و مقبره توکوگاوا ایه یاسومعروف شده است. یکی دیگر از جاذبه های محبوب پل شین کیو با رنگ قرمز لاکی است.پارک ملی یکی از مکان های محبوب برای بازدید در ژاپن است که مناظر دیدنی کوهستانی،دریاچه ها، آبشارها، میمون های وحشی و بسیاری از جهتهای پیاده روی را ارائه می دهد.در حالی که مناظر خیره نماینده در تمام سال در دسترس هستند، پاییز یک زمان به طو ویژهعالی برای بازدید از نیکو است. این زمانی است که برگ ها تبدیل به چشم اندازی باانفجاری دیدنی و جذاب از رنگ می شوند.

کوه فوجی

کوهفوجی (به ژاپنی: Fuji-San)، بلندترین کوه ژاپن است. این کوه یکآتشفشان خاموش است که آخرین فوران آن به سال های 1707 الی 1708 میلادی بر می گردد. کوهفوجی یکی از سه کوه مقدس ژاپن است. دامنه کوه فوجی در مرز بین استان های شیزوئوکاو یاماناشی در غرب توکیو واقع شده است و می توان آن را در یک روز آفتابی دید. کوه فوجینزدیک به کناره اقیانوس آرام در جزیره هونشوی مرکزی واقع شده است و سه شهر کوچک آنرا احاطه نموده اند: گوتنبا (جنوب)، فوجی یوشیدا (شمال) و فوجی نومیا (جنوب غربی). ریختِزیبای کوه فوجی که به ریخت یک مخروط متقارن است به عنوان نِمادی از کشور ژاپنشناخته شده است و پیوسته در نقاشی ها و فرتورها می آید.

بر اساس آمارارائه شده از سوی وزارت محیط زیست ژاپن که در ماه اوت انجام گرفت سالانه بالغ بر200 هزار جهانگرد و کوهنورد اقدام به بازدید و صعود از کوه فوجی یاما می نمایند. در اینمیان 30 درصد بازدیدنمایندگان اوایل هفته و 20 درصد از حاضران در انتها هفته راجهانگردان خارجی تشکیل می دهند.

بسیاری از جهانگردان خارجی هیچ سابقه ای در کوهنوردیندارند و البته با توجه به اختلاف ارتفاع قله تا دامنه کوه بیماری ارتفاع بسیار شایعبوده و عمده افراد صعودهایی بسیار آرام و کند را پشت سر می گذارند. طبیعی است برایاین افراد صعود بیشتر از جنبه های ورزشی، جنبه فرهنگی دارد. اغلب جهانگردان خارجیبا امید دیدن نخستین جلوه های طلوع خورشید که شروع صبح کره زمین را نوید می دهدصبح زود خود را به قله می رسانند. آن ها در بازگشت از قله نیز از چشمه های آب معدنیدر دامنه کوه استفاده می نمایند.

قلعهاوداوارا

اگر 80 کیلومتر به سمت جنوب غربی توکیو بروید به شهر زیبا اوداوارا میرسید که در استان کاناگاوا واقع شده است. در این شهر قلعه ای زیبا از قرن پانزدهموجود دارد که برای دوره ادو است، در سال 1950 این قلعه را نوسازی کردند تا با موزهتاریخی و سکوی دیده بانی ای که دارد تبدیل به یکی از مهمترین جاذبه های جهانگردیگردد. در این موزه می توانید تفنگ های قدیمی و ابزارهای سنتی ژاپنی را ببینید امابهترین کار این است که به بالای برج قلعه بروید و خیره به مناظر باغ های اطراف شوید.در فصل بهار این قلعه مکانی محبوب برای مسافران و جهانگردان است چون باغ های اطرافآن پر از شکوفه های گیلاس هستند.

بازار ماهیفروشان سوکیجی

این بازار ماهی فروشان را می توان یکی از عظیم ترین بازارهای مشابهدر دنیا محسوب کرد. دیدن این بازار هم برای مردم محلی و هم جهانگردان بسیار جذاباست و البته بهتر است در ساعات اولیه روز و صبح زود به آن مراجعه کنید. با نخستینساعات صبح این بازار شروع به کار نموده و در آن هر نوع جانور آبزی که تصور کنید بهفروش می رسد.

یکی از جالب ترین بخش های این بازار، بخش حراج ماهی های تن است کهالبته بازدیدنمایندگان تنها در بعضی روزهای خاص اجازه حضور در آن را دارند. برای اینکار شما باید ساعت 4 صبح در محل حراج حاضر بوده تا بتوانید در بین 120 نفر بازدیدنماینده ای که به داخل راه داده می شوند، باشید. بدون تردید این بیدار شدن در صبحزود ارزش داشته و شما احساس ضرر نخواهید کرد. در این بازار می توانید صبحانه سوشیخورده و مطمئن شوید که همه جای بازار را گشته اید. این برنامه را به طور جدی بههمه جهانگردانی که به توکیو سفر می نمایند توصیه می گردد و البته به خاطر داشته باشیدبیشتر بخش های این بازار به صورت عمده فروشی است و شما نباید مزاحم کسب و کارفروشندگان و معاملات آن ها شوید.

جنگل بامبوکیوتو

جنگل بامبو در شهر کیوتو (Kyoto) یکی از زیباترینجنگل های طبیعی دنیا است. آراشی یاما (Arashiyama) منطقه ای درحومه غربی کیوتو در ژاپن است که به عنوان یک منطقه تفریحی و یکیاز جاذبه های جهانگردی ژاپن، نام و آوازه بلندی دارد. به ویژه در فصل شکوفه دهیدرختان گیلاس در ژاپن در ماه های فروردین و اردیبهشت و نیز در فصل هزار رنگ پاییز،جنگل بامبوی آراشی یاما به یکی از محل های محبوب جهانگردان تبدیل می گردد.

این جنگل بامساحتی بالغ بر 15 کیلومتر مربع، یکی از گنجینه های ملی ژاپن به شمار می رود. یکجهت پیاده روی به سمت این جنگل مسحور نماینده وجود دارد و تقریباً با نیم ساعت پیادهوری می توان از کیوتو - که زمانی پایتخت ژاپن بوده - به این جنگل رسید.جذابیت اینجنگل نه تنها به دلیل درختان بلند و سرسبز بامبو است بلکه به دلیل صدای خاصی استکه با وزش باد از بین این درختان به گوش می رسد.

ترکیب صدایبه هم خوردن ساقه های غول پیکر بامبو و صدای زوزه باد، در کنار پایکوبی نور و سایه یکسمفونی زیبا را به وجود می آورد. جهتهای پیاده روی که از داخل این جنگل باشکوهعبور می نماید، یک فضای خوب و رویایی برای پیاده روی و دوچرخه سواری در اختیارجهانگردان و مردم محلی قرار می دهد. در دو طرف این جهت، ساقه های خشک و قطعات کندهشده بامبو قابل مشاهده است.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1255

به "معرفی جاذبه های گردشگری ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های گردشگری ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید