داستان تازه لیگ برتر فوتسال ایران، خشم و هیاهو

به گزارش مجله نایس پاتوق، لیگ برتر فوتسال ایران چند سالی می شود که با حواشی و درگیری های زیادی رو به رو شده است.

داستان تازه لیگ برتر فوتسال ایران، خشم و هیاهو

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی خبرنگاران، تیم ملی فوتسال کشورمان یک ماه پیش بود که در مسابقات جام دنیای 2021 لیتوانی شرکت کرد که با نقدها بسیار زیادی همراه بود. ملی پوشان کشورمان در بیشتر مسابقات جام دنیای که به میدان رفتند بیش از حد عصبانی بودند. به طوری که ما در 3 دیدار اول خودمان 2 اخراجی روی دست کادر فنی تیم ملی گذاشتیم. در بازی اول حمید احمدی بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان به دلیل 2 کارته شدن از سوی داور بازی اخراج شد. در بازی دوم هم علیرضا صمیمی دروازه بان تیم ملی فوتسال کشورمان را به خاطر اشتباه سهوی از دست دادیم.

همین عملکرد بازیکنان باعث شد بسکمک از کارشناسان فوتسال کشورمان اذعان کنند که تیم ملی با عصبانیت زیادی در بازی ها جام دنیای حاضر شده است. حال منشا این خشونت های بازیکنان را می توان در بازی های لیگ برتر جست و جو کرد. فصل گذشته لیگ برتر فوتسال کشورمان دستخوش حواشی های بسیار زیادی بود که در بسکمک از بازی ها تیم های لیگ برتری دست به حاشیه کشاندن رقابت ها زدند و باعث شد مسابقات از کیفیت خوبی برخوردار نباشد.

از جمله این درگیری ها می توان به برخورد بازیکنان با داور مسابقه، درگیری نیمکت نشین ها با یکدیگر و زد و خورد بازیکنان با هم را می توان از جمله درگیری های رقابت های لیگ برتر اشاره کرد. این درگیری ها تا جایی پیش رفت که حتی برخی از تیم های لیگ برتری تصمیم گرفتند در حین مسابقه تیم خود را از زمین بازی خارج کنند.

نمونه شاخص این موضوع را می توان در دیدار راگای تهران و ملی حفاری اهواز اشاره کرد که فصل گذشته به میزبانی راگا در تهران برگزار شد. در اواسط نیمه دوم این مسابقه بازیکن ملی حفاری با یکی از بازیکنان راگا دچار درگیری بسیار شدیدی شد و به همین دلیل بازی برای مدت بسیار طولانی متوقف شد.

این درگیری ها حتی تا جایی پیش رفت که نیمکت 2 تیم هم با بکدیگر درگیر شده و داور نتوانست کنترل بازی را در اختیار بگیرد و به همین دلیل نیروی انتظامی وارد صحنه شد و درگیری به خاتمه رسید. لیگ برتر فوتسال ایران مدت ها است که در بین 5 تیم اول لیگ های معتبر دنیا واقع شده است، اما این نوع درگیری و حواشی که در ایران وجود دارد اصلا در شان و شخصیت فوتسال کشورمان نیست. همچنین برخی از سرمربیان لیگ برتری ایران معتقدند عملکرد داوران در به وجود آمدن این حواشی کمک می کند و عده ای دیگر هم اعتقاد دارند که فقط داوران در این موضوع مقصر نیستند، بلکه نیمکت تیم ها هم در این امر بسیار تاثیرگذار هستند.

بیشتر بخوانید

  • اتفاق عجیب در لیگ برتر فوتسال/ زمان یکی از بازی ها دست کاری شد

جواد اصغری مقدم سرمربی تیم فوتسال کراپ الوند قزوین در گفتگو با خبرنگار ما درباره حواشی های زیادی که در مسابقات لیگ برتر فوتسال وجود دارد گفت: این حواشی ها در مسابقات لیگ برتر ما زیاد وجود دارد. ما چند سال پیش داوران بسیار خوبی در رقابت های لیگ داشتیم که الان یا بازنشسته شده اند یا از این کار استعفا داده و دیگر قضاوت نمی کنند. به همین دلیل تعداد داوران خوب ما در بازی های لیگ بسیار محدود شده است. به نظر من داورانمان نتوانستند پا به پای فوتسال پیشرفت کنند. از طرفی اگر تیم ها بخواهند برای هر صحنه به داور اعتراض کنند اصلا درست نیست و باید باشگاه ها اعتراضات خود را کمتر کنند.

سرمربی تیم فوتسال کراپ الوند قزوین ادامه داد: من از داوران عزیز خواهش می کنم کمتر به فکر مدیریت بازی بیفتند و با کوچک ترین اتفاق سریع سوت نزنند. به هر حال اشتباه داوری جزئی از بازی است و ما باید یاد بگیریم کمتر به داور اعتراض کنیم. به هر حال امیدوارم داوران در ادامه بازی های لیگ عملکرد خوبی داشته باشند.

همچنین محمد کشاورز سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما درباره جنجال های به وجود آمده در مسابقات لیگ برتر فوتسال بیان داشت: به نظر من نمی توان تمام حواشی را گردن داوران انداخت. همه باید دست به دست هم بدهیم تا چنین مشکلاتی برای لیگ برتر فوتسال به وجود نیاید. در هر صورت بخشی از حواشی لیگ به نیمکت تیم ها بر می شود، بخش دیگر آن به داوران و بخش سوم هم به بازیکنان مربوط می شود. به هر حال من فکر می کنم قاطعیت داوران می تواند به از بین بردن حواشی کمک بسیار زیادی کند. لیگ برتر فوتسال ایران جز 5 لیگ اول دنیا است و ما باید طوری رفتار کنیم که در بازی های بین المللی ضرر نکنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1822

به "داستان تازه لیگ برتر فوتسال ایران، خشم و هیاهو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان تازه لیگ برتر فوتسال ایران، خشم و هیاهو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید