تور ارزان فرانسه: حقایق جالب درباره شهر باستانی کارکاسون، فرانسه

به گزارش مجله نایس پاتوق، شهر باستانی کارکاسون که با دیوارهای بلند و برج های بزرگ احاطه شده است، یکی از میراث جهانی یونسکو در فرانسه به شمار می رود.

تور ارزان فرانسه: حقایق جالب درباره شهر باستانی کارکاسون، فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

شهر محصور و قرون وسطی کارکاسون در دره فوق العاده زیبای رودخانه اد نهاده شده است. سقف سنگی برج های قرن سیزدهی که بر افق حکمرانی می نمایند، در نور خورشید می درخشد. باد، بوی درختان کاج، گیاهان معطر و گل های خوش بویی که با کوهستان ها و تاکستان ها احاطه شده اند را با خود به همراه می آورد. این رایحه که از تنک بیشه می گذرد، عطر جنوب فرانسه را همراه دارد.

حقابق جالب درباره کارکاسون

1. طول دیوارهای شهر 3 کیلومتر است.

2. دیوارهای شهر دارای 52 برج بسیار غول پیکر هستند. این شهر سنگربندی شده دارای یک طراحی متقارن است؛ به این معنا که دارای دو دیوار بیرونی شامل 52 برج و باروی دفاعی مجهز به ابزارهای محاصره، برای جلوگیری از حمله دشمن هستند.

3. یک برج رومی، محل تفتیش عقاید قرون وسطایی است. سفال های قهوه ای و آجرهای قرمز از مشخصه های این برج های رومی هستند که یکی از آن ها به برج تفتیش عقاید معروف است. هدف تفتیش عقاید در قرون وسطی، جلوگیری از توسعه فرقه های کاتاریسم و والدوسیان بود. هواداران این مذاهب از طرف کلیسای کاتولیک طرد می شدند.

4. کارکاسون اولین قلعه ای بود که در زمان محاصره، از دیوارهای موقت استفاده می کرد. آویزان کردن خاکریزهای چوبی از دیوارهای بالایی دژ، از مدافعانی که روی دیوارها بودند محافظت می کرد و به آن ها اجازه می داد تا از زیر، به سمت دشمنان تیر و غیره پرتاب نمایند.

5. ادوارد پادشاه سیاه، در جنگ صدساله پیروز به گرفتن شهر نشد. طی شبیخون بزرگ سال 1355 که به وسیله انگلیسی ها شکل گرفت، ادوارد پادشاه سیاه، با شبیخونی که زد، اقتصاد جنوب فرانسه را فلج کرد. او منطقه دشمن را به آتش کشید تا بهره وری آنجا را کاهش دهد. زمانی که پادشاه ادوارد از کارکاسون عبور کرد، ارتشش یکی از برج ها را مورد حمله قرار دادند، اما هرگز نتوانستند از پس دیوارهایی که به آن خوبی محافظت می شد برآیند.

6. کارکاسون در سال 1849 تا مرز ویرانی رفت. کارکاسون طی حملات ناپلئون و بازگردانی پادشاهی، از لیست رسمی دژهای نظامی خط خورد. این شهر با چنان خرابی روبرو شده بود که دولت فرانسه تصمیم گرفت تا آن را به طور کلی ویران کند. البته این تصمیم باعث شورش محلی ها شد. شهردار کارکاسون و یک نویسنده به نام پروسپر مریمه به منظور حفاظت از شهر یک کمپین راه انداختند. یک معمار فرانسوی به نام اوژن ویوله لودوک مامور بازسازی کل شهر شد.

7. شاعر فرانسوی گوستاو نادو، کارکاسون را به معروفیت رساند. او شعری درباره مردی نوشت که آرزوی تماشا کارکاسون را پیش از مرگش داشت. این شعر او الهام بخش شاعران دیگر بود و چندین بار به انگلیسی ترجمه شد.

8. پاپ لئون سیزدهم در سال 1898، کلیسای گوتیک کارکاسون را به بازیلیکا (کلیسای بزرگ و مهم) ارتقا داد. این بازیلیکا همچنان در داخل شهر نهاده شده است. بازیلیکای نازاریوس و سلوس که به خاطر پنجره های زنگ زده اش معروف است، یک بنای ملی به شمار می رود.

9. امروزه 50 نفر در این شهر محصور قدیمی زندگی می نمایند. اگر دوست داشته باشید یک یا دو شب را در این شهر سپری کنید می توانید در هتل شهر اقامت داشته باشید. مدیر هتل می گوید بیشتر گردشگران نمی دانند که همچنان مردم در این شهر زندگی می نمایند و گمان می نمایند این منطقه به طور کامل توریستی است.

10. کارکاسون با مونت سنت میشل برسر پربازدیدترین بنای فرانسه رقابت می نماید. این ارگ در اواخر قرن 19 بازسازی شد و در سال 1997 در لیست میراث جهانی یونسکو نهاده شد.

منبع: کجارو / fiveminutehistory.com
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1998

به "تور ارزان فرانسه: حقایق جالب درباره شهر باستانی کارکاسون، فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: حقایق جالب درباره شهر باستانی کارکاسون، فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید