بی توجهی به پروتکل های بهداشتی موج بعدی کرونا را رقم می زند

به گزارش مجله نایس پاتوق، استاندار زنجان با اشاره به شیوع ویروس دلتا در استانهای جنوبی کشور گفت: نباید به رنگ بندی کرونایی توجه کرد شاخص های ارائه شده هشدار می دهد که مردم باید بیش از گذشته پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند درحالیکه حضور گسترده در پارکها و مراکز دیگر با بی تفاوتی شرایط کرونایی را تغییر می دهد.

بی توجهی به پروتکل های بهداشتی موج بعدی کرونا را رقم می زند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه مقدار پی سی آر کرونایی در شهرستان هایی مانند ابهر ایجرود، خدابنده و خرمدره افزایشی است، اضافه کرد: اگر توجه جدی برای کنترل بیماری در این شهرستان ها وجود نداشته باشد بطور قطع این منطقه ها، با مشکل روبرو خواهند شد.

وی با بیان اینکه درصورت بی توجهی به پروتکل های بهداشتی کرونایی از هفته های آینده دچار مشکل خواهیم شد، اضافه کرد:در زمان حاضر مراکز سلامت چهار برابر ظرفیت خود بار بیماری را تحمل می کنند و اگر فشارها افرایش یابد، این مراکز دچار مشکل می شوند و در پی آن، فشار بر بیمارستان ها به مراتب افزایش خواهد یافت.

حقیقی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی استان کنترل شبانه را در ساعات اعلام شده جدی تر اجرا کند، ادامه داد: استان موافق تعطیلی بوستان ها نیست، اما رعایت پروتکل ها در این مراکز باید مورد توجه جدی شهروندان قرار گیرد.

وی، با اشاره به اینکه تا کنون 55 درصد از افراد بالای 65 سال در استان، واکسن کرونا دریافت کرده اند گفت: این کار اقدام ارزشمند بوده و بطور میانگین هم 66 درصد از افراد بالای 65 سال دوز اول و دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

این مسوول ادامه داد: بر این اساس در افراد بالای 80 سال 20 درصد و در سالمندان بالای 70 سال استان هم 30 درصد نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند که در صورت ابتلا باید بدانند با بروز پیک احتمالی شرایط خوبی نداشته و در صورت ابتلا باید پاسخگو باشند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه، باید به حوزه بهداشت و درمان اعتماد کرد، گفت: در روزهای گذشته رهبر معظم رهبری به پشتوانه اعتمادی که به علم و توانمندی جوانان ایرانی داشتند نسبت به تزریق واکسن تولید داخل اقدام کردند و این از اعتماد حکایت دارد.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاههای اجرایی مکلف به اجرای مصوبات ستاد کرونا هستند گفت: مشکل پایگاه تجمیعی ماهنشان در زمینه اینترنت هم باید پیگیری و مرتفع شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1695

به "بی توجهی به پروتکل های بهداشتی موج بعدی کرونا را رقم می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی توجهی به پروتکل های بهداشتی موج بعدی کرونا را رقم می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید