بریتانیا پایتخت کوکایین اروپا ، افزایش مصرف 300 درصدی و 117 تن قاچاق سالانه

به گزارش مجله نایس پاتوق، کشف 14 کیلوگرم کوکایین در دو محموله ماسک بهداشتی تازه ترین مورد از قاچاق این ماده مخدر در بریتانیا، قلب پایتخت اروپاست.

بریتانیا پایتخت کوکایین اروپا ، افزایش مصرف 300 درصدی و 117 تن قاچاق سالانه

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، موسسه ملی جنایت اعلام نمود بریتانیا در یک دهه به عظیم ترین مصرف کننده ماده مخدر کوکایین تبدیل شده و قاچاق آن به داخل مرزهای این کشور از 2011 تا امروز به 117 تن رسیده است؛ سه برابر بیش از نخستین سال دهه دوم از هزاره سوم. از این رو، بریتانیا را می توان پایتخت کوکایین اروپا دانست.

مقصد نهایی بسیاری از محموله های قاچاق کوکایین که بیشتر از مرزهای اسپانیا، بلژیک و هلند به اروپا می رسد، بریتانیاست و شیوه های پلیسی هم نتوانسته مانع ورود این مخدر پرمصرف به داخل انگلیس گردد. از این رو، مقام های مسئول در بریتانیا باید به این واقعیت را به جوانان گوشزد کنن که کوکایین را گروه های جنایتکار گنگستری با استفاده از سلاح، خشونت، راه های قاچاق و پولشویی به دست مصرف کننده ها می رسانند.

فقط در سال 2018 تا 2019 بیش از 9.6 تن کوکایین قاچاق در بریتانیا کشف شد که بیشترین کشف سالانه از زمان ثبت فهرست کشف های از 1973 است. در این مدت، میزان کشف کوکایین درجه یک با 12 درصد افزایش به 6307 کیلو رسید که درست دو برابر مدت مشابه پیش از آن (3338 کیلو) است.

کشف 14 کیلو کوکایین در یک ون لهستانی به ارزش بیش از سه میلیون پوند نشان داد حتی قرنطینه کرونا هم مانع فعالیت قاچاقچی ها نشده است. این خودرو روز 23 آوریل از فرانسه وارد بریتانیا شده و محموله اصلی آن ماسک های بهداشتی بود. سه مرد هم همراه ون بازداشت شدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 996

به "بریتانیا پایتخت کوکایین اروپا ، افزایش مصرف 300 درصدی و 117 تن قاچاق سالانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریتانیا پایتخت کوکایین اروپا ، افزایش مصرف 300 درصدی و 117 تن قاچاق سالانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید