بازی خطرناک اردوغان به روایت مکرون

به گزارش مجله نایس پاتوق، فارس نوشت: رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه در کنفرانس خبری با رئیس جمهور تونس با انتقاد از ترکیه گفت که اردوغان در حال بازی خطرناکی در لیبی است.

بازی خطرناک اردوغان به روایت مکرون

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت که پاریس خواهان توقف فوری دخالت های خارجی در لیبی است.

وی که در کنفرانس مطبوعاتی به همراه قیس سعید رئیس جمهور تونس صحبت می کرد، گفت: وامی به ارزش 350 میلیون یورو به تونس خواهیم داد و با رئیس جمهور تونس درباره اوضاع در لیبی صحبت کردم.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه با خطاب قرار دادن رئیس جمهور ترکیه گفت: به اردوغان می گویم که تو نقش خطرناکی را در لیبی بازی می کنی.

وی تاکید نمود: اقداماتی را که بعضی کشورها در لیبی انجام می دهند و به دنبال سیطره بر مناطق جدیدی هستند، رد می کنیم.

قیس سعید نیز در این کنفرانس خبری گفت: تونس با تجزیه لیبی مخالف بوده و آن را خطری برای کل منطقه می داند.

لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی روبرو شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید. دو طرف از فروردین سال 98 وارد درگیری های شدیدی با یکدیگر شده اند که همچنان ادامه دارد.

ترکیه، قطر و ایتالیا از دولت وفاق ملی حمایت می نماید و آنکارا سلاح و تجهیزات نظامی برای آنها ارسال می نماید اما از سوی دیگر، امارات، مصر، عربستان سعودی و فرانسه از دولت طبرق در شرق لیبی حمایت می نمایند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1055

به "بازی خطرناک اردوغان به روایت مکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی خطرناک اردوغان به روایت مکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید