استقرار رادارهای جدید در جنوب و شرق روسیه، تقویت سیستم موشکی دریای بالتیک

به گزارش مجله نایس پاتوق، طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، ایستگاه های جدید رادار در منطقه راهبردی جنوب و شرق این کشور مستقر شده و نیروهای ساحلی منطقه دریای بالتیک نیز با مجموعه های موشکی مافوق صوت بی نظیر باستیون تقویت خواهند شد.

استقرار رادارهای جدید در جنوب و شرق روسیه، تقویت سیستم موشکی دریای بالتیک

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، امروز نوشت: وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام نموده است که بزودی ایستگاه های جدید راداری فراتر از افق در مناطق جنوب و شرق این کشور نصب خواهند شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طبق این اطلاعات، برنامه توسعه سیستم ایستگاه های رادار فراتر از افق روسیه در آینده نزدیک، گسترش توانایی های کنترل حریم هوایی کشور در جهت گیری های هوا-فضای راهبردی جنوب و شرق را در نظر گرفته است. علاوه بر این، احتمال تقویت سیستم راداری روسیه در منطقه قطب شمال هم در حال آنالیز است.

این سیستم رادار مدرن قادر است در گستره وسیعی (تا سه هزار کیلومتر)، هر نوع اهداف هوایی مدرن و پیشرفته، از جمله موشک های مافوق صوت را شناسایی کند.

تقویت نیروهای ساحلی دریای بالتیک برای مقابله با تهدیدات احتمالی از سوی ناتو

منابع خبری این روزنامه همچنین یادآور شده اند که وزارت دفاع روسیه میخواهد نیروهای ساحلی در منطقه دریای بالتیک را تقویت کند و در این رابطه، سال آینده (2021)، بخشی از مجموعه های موشکی مافوق صوت بی نظیر باستیون ( Bastion ) در این منطقه مستقر خواهد شد.

به گفته یک مقام مطلع، ظهور این مجموعه های موشکی سیار ساحلی مدرن در منطقه کالینینگراد (غربی ترین منطقه از خاک روسیه) پاسخی به تقویت حضور نظامی ناتو در این منطقه از قاره اروپا بود.

این سامانه های موشکی قادر هستند در صورت لزوم، نه تنها کشتی ها را هدف قرار بدهند، بلکه تهدیدی برای پایگاه های زمینی ناتو در منطقه ایجاد نمایند.

دیمیتری بالتینکوف کارشناس مسائل نظامی در این رابطه شرح داد: سامانه های موشکی مافوق صوت باستیون، کل منطقه دریای بالتیک را پوشش می دهند. این سامانه که هیچ خطایی در هدف گیری ندارد، تهدیدی جدی برای کشتی ها محسوب می شوند و در صورت بروز هر نوع تهدید امنیتی برای روسیه، آنها می توانند به اهداف زمینی دشمن نیز حمله نمایند.

به گفته وی، سامانه های ساحلی قابل تحرک باستیون مجهز به موشک های ضد کشتی مافوق صوت اونیکس هستند که توانایی مورد اصابت قرار دادن اهدافی در فاصله 600 کیلومتری را دارند. همچنین، در مورد جستجوی و معین موقعیت دشمن، هواپیماها و بالگردهای دارای سیستم های راداری و همچنین کشتی ها و زیردریایی ها به این مجموعه یاری می نمایند.

علاوه بر این، سیستم موشک های باستیون به گونه ای مجهز شده اند که می توانند اهداف زمینی را نیز با دقت بسیار بالا مورد اصابت قرار دهند. ضمن اینکه، برد پرواز این موشک مافوق صوت، حتی بیشتر از موشک های اسکندر استقرار زمینی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1338

به "استقرار رادارهای جدید در جنوب و شرق روسیه، تقویت سیستم موشکی دریای بالتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار رادارهای جدید در جنوب و شرق روسیه، تقویت سیستم موشکی دریای بالتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید