نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال به روایت آمار، پیشتازی سپاهان در اعداد و ارقام

به گزارش مجله نایس پاتوق، نیم فصل نخست لیگ برتر روز گذشته با تساوی استقلال خوزستان و سپاهان به سرانجام رسید تا شاگردان قلعه نویی با تفاضل گل بهتر نسبت به پدیده و پرسپولیس قهرمان نیم فصل شوند و با خیال راحت به تعطیلات بروند.

نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال به روایت آمار، پیشتازی سپاهان در اعداد و ارقام

به گزارش خبرنگاران، در 15 هفته ای که از لیگ هجدهم گذشت، 120 بازی برگزار گردید و 240 گل به ثمر رسید که میانگین گلزنی در لیگ هجدهم را به 2 گل در هر بازی رساند. در این بین، تیم فوتبال سپاهان با به ثمر رساندن 28 گل، صاحب برترین خط حمله شد و نفت مسجد سلیمان با 8 گل زده بدترین خط حمله را در اختیار گرفت.

در فاز دفاعی نیز سرخابی های پایتخت با دریافت 6 گل به طور مشترک لقب بهترین خط دفاع را کسب کردند و سپیدرود رشت با 26 گل خورده بدترین خط دفاعی را میان 16 تیم لیگ برتری داشت.

همچنین استقلال با 10 کلین شیت بهترین آمار را ثبت کرد و مهدی رحمتی از استقلال با 9 کلین شیت، بهترین دروازه بان از این حیث بود. سیدحسین حسینی هم دیگر کلین شیت آبی ها را در دیدار با سپیدرود رشت رقم زد.

پرسپولیس با 6 برد و 2 مساوی بهترین آمار را در بازی های خانگی داشت و صدرنشین بازی های خانگی در انتها نیم فصل شد (دیدار استقلال و پرسپولیس که با تساوی بدون گل در استادیوم آزادی انتها یافت، به دلیل میزبان بودن استقلال در این آمار محاسبه نشد). شاگردان امیر قلعه نویی در سپاهان نیز با چهار پیروزی و سه تساوی در خارج از خانه، در رده نخست بازی های خارج از خانه قرار گرفتند.

استنلی کی روش با 9 گل زده و آنتونی استوکس مهاجم پیشین تراکتورسازی با 8 گل زده، بهترین گلزنان لیگ هجدهم هستند و علی علیپور با 7 گل بهترین گلزن ایرانی این فصل لیگ برتر است.

عزت الله پورقاز با 3 گل زده، گلزن ترین مدافع نیم فصل نخست لیگ هجدهم نام گرفت و شجاع خلیل زاده و محمد ایران پوریان با 2 گل در رده های بعدی قرار گرفتند. همچنین تعداد گل های زیاد سپاهان را این فصل باعث شده این تیم گلزن ها و گل سازهای متنوعی داشته باشد. در لیگ هجدهم 10 بازیکن برای سپاهان گلزنی کردند و 11 بازیکن در ساختن گل های این تیم سهیم بوده اند.

فولاد خوزستان با 4 کارت قرمز و 32 کارت زرد خشن ترین تیم نیم فصل لیگ برتر است. پس از آن، ذوب آهن با 4 کارت قرمز و 30 کارت زرد در رده بعدی واقع شده است و استقلال خوزستان با 3 کارت قرمز و 37 کارت زرد سومین تیم خشن لیگ هجدهم است. تراکتورسازی نیز تنها تیم این فصل است که کارت قرمز نگرفته و با تنها 14 کارت زرد، خوش اخلاق ترین تیم لیگ برتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 116

به "نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال به روایت آمار، پیشتازی سپاهان در اعداد و ارقام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال به روایت آمار، پیشتازی سپاهان در اعداد و ارقام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید