منطقه سنگان خواف قطب فراوری فولاد کشور خواهد گشت

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران، قربان میرزایی بعدازظهر پنج شنبه در بازدید خبرنگاران از معادن منطقه سنگان خواف اظهار کرد :منطقه سنگان قطب فراوری فولاد کشور خواهد گشت و با برنامه ریزی های انجام گشته 30درصد فولاد کشور در این منطقه فراوری می گردد.

منطقه سنگان خواف قطب فراوری فولاد کشور خواهد گشت

وی اضافه نمود:اشتغال روستایی به ویژه در مناطق مرزی برای استان دارای اهمیت بالایی است و دولت با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت وکمک های فنی واعتباری به کمک کارآفرینان و فراوریکنندگان آمده است و در حوزه مشاغل روستایی، امسال به استان 610میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که تاکنون 50درصد آن جذب گردیده است.

معاون اقتصادی استاندارخراسان رضوی گفت:با بسیج امکانات و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و دولتی در پنج ماهه نخست امسال، 27 هزار شغل جدید ایجاد گردید.

وی گفت:خراسان رضوی با دارا بودن هفت درصد مساحت کشور و جمعیتی بالغ بر شش میلیون و 400 هزار نفر دارای ظرفیت های مهمی در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد است و منطقه سنگان خواف با وجود معادن غنی سنگ آهن دارای مزیت سرمایه گذاری منحصربه فردی در این حوزه است و تاکنون 550کیلومتر عرصه معادن واگذار گردیده که پنجاه شرکت بزرگ در حال فعالیت هستند.

میرزایی بیان نمود:سالانه 12.5 میلیون تن گندله، حدود 6میلیون تن کنستانتره و 1.5 میلیون تن فولاد در استان فراوری می گردد که انتظار می رود تا سرانجام سال 1404 به هدف گذاری مورد نظر دست پیدا کنیم.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: براساس هدف گذاری های انجام گردیده در افق 1404، سالانه 23.5 میلیون تن گندله، حدود 28میلیون تن کنستانتره و 10میلیون تن فولاد خام در استان فراوری خواهد گردید.

وی توضیح داد:اشتغال ایجاد گردیده مستقیم در منطقه سنگان هفت هزار شغل و میزان غیرمستقیم آن بیست هزار شغل است و مهم ترین چالش در این حوزه تامین آب مورد احتیاج صنعت است که در کوتاه و میان مدت با استفاده از روان آبها و بازچرخانی آب، تامین خواهد گردید.

معاون استاندار خراسان رضوی اظهارکرد :هیچگاه کشاورزی را فدای صنعت نکرده ایم و تامین آب مورد احتیاج صنعت از محل صرفه جویی و مکانیزاسیون بخش کشاورزی مدیریت آب های سطحی و جلوگیری از خروج آبهای مرزی انجام گردیده است.

وی گفت: سال گذشته با استفاده از روش های نوین آبیاری و تجهیز مزارع کشاورزی به سیستم های آبیاری تحت فشار و قطره ای از اضافه برداشت 350میلیون مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی جلوگیری به عمل آمد.

میرزایی توضیح داد:این امر در شرایطی انجام گردید که سطح زیرکشت استان تغییر نکرد و در بسیاری از حوزه ها نیز افزایش فراوری داشته ایم و برای دراز مدت نیز موضوع انتقال آب از دریای عمان با جدیت دنبال می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 شهریور 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 4

به "منطقه سنگان خواف قطب فراوری فولاد کشور خواهد گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه سنگان خواف قطب فراوری فولاد کشور خواهد گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید