مرمت بقعه شیخ کلخوران اردبیل تا 2 سال دیگر به اتمام می رسد

به گزارش مجله نایس پاتوق، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: عملیات مرمت بقعه شیخ کلخوران در شهر اردبیل تا دو سال دیگر به اتمام می رسد.

مرمت بقعه شیخ کلخوران اردبیل تا 2 سال دیگر به اتمام می رسد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان در بازدید خبرنگاران از بقعه شیخ کلخوران توضیح داد: طرح های مرمتی در فازهای مختلف اجرا می گردد و ساماندهی کلی بقعه در دستور کار است.

او افزود: از جمله اقدامات مرمتی، مرمت داخل و بیرون بقعه و بناهای تاریخی، بازسازی و مرمت ساختمان فرهنگی، احداث سرویس بهداشتی، اجرای رواق در ضلع جنوبی و نورپردازی محوطه در دست اجرا است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل همچنین به مستند نگاری و آماده سازی اسناد بقعه اشاره و تاکید نمود: با ارسال اسناد و آنالیز توسط سازمان میراث فرهنگی در نظر داریم الحاق بودجه ای مجموعه شیخ کلخوران به پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی عملیاتی می گردد.

فلاحی با یادآوری آنالیز این مهم در سفر دکتر مونسان به اردبیل، ادامه داد: همچنین تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی نیز مطرح شد.

او با بیان اینکه بقعه شیخ کلخوران یکی از باغ مزارهای نمونه و شاخص کشوری است، افزود: بیش از خود ایرانیان، علویان ترکیه علاقه مند به بازدید از این بنای تاریخی هستند و در نظر داریم زیرساخت های گردشگری این بنای تاریخی تقویت گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید نمود: در عین حال طی تعامل با شهرداری سنگ فرش محوطه بنا در دست انجام است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 70

به "مرمت بقعه شیخ کلخوران اردبیل تا 2 سال دیگر به اتمام می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت بقعه شیخ کلخوران اردبیل تا 2 سال دیگر به اتمام می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید