ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی ایران

به گزارش مجله نایس پاتوق، کوشش برای ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی

سنندج شهری در دل کوه های زاگرس است که در فصول مختلف سال رنگ های مختلفی به خود می گیرد. این شهر به خاطر موسیقی زیبایی که در مراسم های مختلف خود می نوازد بسیار معروف می باشد و همین خود دلیلی شده تا در معاونین این شهر سعی در ثبت جهانی در سازمان یونسکو داشته باشند. مطابق با آنچه که گفته شد شهردار سنندج از برگزاری جلسه ای با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و همچنین معاونین این سازمان معتبر جهانی سنندج را به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو به ثبت برسانند. با توجه به اهمیت این موضوع ما در ادامه مطلب اطلاعاتی درباره ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جمع آوری نموده ایم.

ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی ایران

همانطور که در بالا اشاره شد قرار شده است که شهر سنندج به عنوان شهری خلاق در موسیقی در سازمان دنیای یونسکو به ثبت برسد. از همین رو شهردار سنندج از برگزای جلسه ای با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و معاونین یونسکو جهت ثبت دنیای سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی اطلاع داد و گفت: اعضای این جلسه با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان سنندج در عرصه موسیقی این شهر را شایسته ثبت دنیای به عنوان شهر خلاق موسیقی دانستند و بر یاری و مساعدت لازم در این خصوص تاکید کردند.

مطابق با خبری که در خبرگزاری های رسمی کشور این روزها مطرح شده است، شهردار سنندج چنین اظهار نموده است که: استان کردستان همیشه خاستگاه هنرمندان نامی بود که نام و آوازه آنها فراتر از مرزهای ایران اسلامی درخشیده است.

همچنین وی اظهار داشت: یکی از هنرهایی که اغلب مردم استان کردستان با آن آشنایی دارند و در این عرصه هم فعالیت می نمایند هنر موسیقی است.

شهردار سنندج مطرح کرد: فعالیت هزاران هنرمند نام آشنا در عرصه موسقی در سنندج باعث شده که سنندج را بعنوان پایتخت موسیقی کشور بشناسیم.

صیدی اظهار داشت: یکی از برنامه های شهرداری و شورای اسلامی شهر در این دوره کوشش در جهت ثبت دنیای سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو است.

وی نیز در ادامه صحبت های خود چنین اظهار کرد که: شهرداری بعنوان متولی اصلی ثبت سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو اقدامات مختلفی نظیر مطالعات و امکان سنجی را با همکاری موسسه توسعه دانش انجام داده است.

شهردار سنندج نیز ادامه صحبت های خود این چنین اظهار داشت که یکی از مهمترین اهداف برای ثبت دنیای شهرها در یونسکو برندسازی آن شهر است که این برندسازی باعث می گردد هویت و اصالت آن شهر برای تمام دنیایان معرفی گردد. در راستای پیگیری ثبت دنیای سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی که یکی از اقدام های مهم فرهنگی به شمار می رود، جلسه ای با حضور دکتر ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، معاونین آن، دکتر جلالی سفیر ایران در دفتر یونسکو در کشور فرانسه و همچنین دکتر اسعد اردلان نیر برگزار گردید.

شهردار سنندج این چنین موضوع ثبت دنیای سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی را اظهار داشت که اعضای این جلسه با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های فراوان سنندج در عرصه موسیقی این شهر را شایسته ثبت دنیای به عنوان شهر خلاق موسیقی دانستند و بر یاری و مساعدت لازم در این خصوص تاکید کرند.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با ثبت دنیای سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی گام مهمی در جهت معرفی بیشتر این شهر به تمام دنیا و همچنین در جهت فراوری و توزیع فعالیت ها و محصولات فرهنگی برداریم.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 141

به "ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید