مشخص زمان اعلام رای دادگاه لاهه درباره شکایت ایران از آمریکا

به گزارش مجله نایس پاتوق، دیوان بین المللی دادگستری در لاهه رای خود در خصوص شکایت ایران از تحریم های آمریکا علیه این کشور را در روز سوم اکتبر اعلام خواهد نمود.

مشخص زمان اعلام رای دادگاه لاهه درباره شکایت ایران از آمریکا

به گزارش خبرنگاران، بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، دیوان بین المللی دادگستری در لاهه هلند با انتشار بیانیه ای اعلام نمود که رای خود در خصوص شکایت ایران از تحریم های یک جانبه آمریکا علیه این کشور را در روز سوم اکتبر (11 مهر) اعلام خواهد نمود.

براساس این بیانیه دو طرف تا روز 8 اکتبر فرصت دارند تا اعتراض خود به حکم صادره را اعلام نمایند.

دیوان بین المللی دادگستری روز 18 جولای با صدور بیانیه ای اعلام نمود که شکایت ایران علیه آمریکا درباره اعمال مجدد تحریم های یکجانبه واشنگتن را پذیرفته است.

در بیانیه صادره از سوی دیوان بین المللی دادگستری آمده بود: ایران علیه ایالات متحده در دیوان بین المللی دادگستری به عنوان نهاد قضائی اصلی سازمان ملل متحد درباره اختلاف خود با آمریکا در خصوص نقض معاهده دوستی، روابط اقتصادی و حقوق کنسولی که میان این دو کشور در 15 آگوست سال 1955 در تهران امضا گردیده بود، شکایت نموده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه می سال جاری اعلام نمود که کشورش از توافقنامه هسته ای ایران با 6 قدرت بزرگ جهانی موسوم به برجام خارج و تحریم های علیه ایران که از سال 2015 در حال تعلیق بود، مجددا اعمال خواهد شد. آمریکا همچنین اعلام نمود که خریداران نفت ایران فرصت دارند تا ماه نوامبر به قراردادهای خود با این کشور انتها دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 50

به "مشخص زمان اعلام رای دادگاه لاهه درباره شکایت ایران از آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص زمان اعلام رای دادگاه لاهه درباره شکایت ایران از آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید