اسلامی: تیم ملی بسکتبال روی شیشه راه می رفت، پیروزی مقابل فیلیپین قابل پیش بینی بود

به گزارش مجله نایس پاتوق، محمدرضا اسلامی، سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر گفت: پیروزی مقابل فیلیپین قابل پیش بینی بود چون ما در دفاع بهتر بودیم.

اسلامی: تیم ملی بسکتبال روی شیشه راه می رفت، پیروزی مقابل فیلیپین قابل پیش بینی بود

محمدرضا اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در مورد پیروزی تیم ملی بسکتبال ایران مقابل فیلیپین در پنجره پنجم انتخابی جام دنیای 2019 و صعود به این مسابقات گفت: تغییراتی که در تیم ملی پیش از بازی استرالیا به وجود آمد، نوعی توفیق اجباری برای تیم ملی بود. بازیکنانی در تیم ملی غایب بودند که در چند سال اخیر، مهره های کارآمد و تأثیرگذار ملی بودند و هیچ شکی در ارزش و توانمندی شان نیست. آنها از نظر کیفی، 70 درصد تیم بودند.

اسلامی ادامه داد: تیم جدید برای هماهنگی و تطابق با شرایط موجود احتیاج به زمان دارد، چون بازیکنان جوان ملی پوش، احتیاج به میادین بیشتری برای کسب تجربه دارند.

وی در مورد بازی با استرالیا و شکست مقابل این تیم گفت: تیم استرالیا در دفاع، بسیار توانمند است و گل خورده کمی دارد. بازی هم در استرالیا و در خاک این کشور برگزار می شد که کار ملی پوشان را بسیار سخت می کرد. ترکیب جدید تیم ملی در این بازی، تحت تأثیر تماشاگران هم بود.

سرمربی تیم شیمیدر تهران گفت: تیم ایران در دو بازی پنجره پنجم انتخابی جام دنیای روی شیشه راه می رفت، چون برای صعود به جام دنیای، احتیاج به یک پیروزی داشت. بازیکنان در بازی با فیلیپین، همت کردند. جمشیدی، عملکرد بسیار خوبی داشت و حسین زاده در دقایق خاتمهی و در دفاع عالی بود. تک تک بازیکنان از جان خود مایه گذاشتند تا چنین اتفاق خوبی افتاد و تیم ملی به جام دنیای صعود کرد. پیروزی مقابل فیلیپین قابل پیش بینی بود، چون ما در دفاع بهتر بودیم.

اسلامی ادامه داد: تیم ملی ایران به حضور در رقابت هایی مثل جام دنیای احتیاج دارد. جام دنیای، سقف بسکتبال دنیا است و بازیکنان می توانند شاهد عملکرد بهترین های دنیا باشند. لیگ طولانی و استراحت کمتر، می تواند به آماده بودن تیم ملی یاری کند تا به صندلی اصلی خودمان در آسیا برگردیم که البته با حضور تیم هایی مثل استرالیا و نیوزیلند، کار آسانی نیست.

او در مورد دقایق خاتمهی دیدار ایران و فیلیپین گفت: جمشیدی و حسین زاده با من در تیم شیمیدر تمرین می نمایند. آنها با جان و دل در تمرینات حاضر می شوند و من به آنها واقعاً سخت می گیرم. حتی به داوران تمرین می گویم که خطاهای روی این بازیکنان را سوت نزنند. همان طور که دید، جمشیدی در خاتمه بازی، تازه گرم شده بود و آماده بود تا یک کوارتر دیگر هم بازی کند. او پتانسیل بالاتری دارد و امیدوارم توانایی های خود را در جام دنیای هم نشان دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 109

به "اسلامی: تیم ملی بسکتبال روی شیشه راه می رفت، پیروزی مقابل فیلیپین قابل پیش بینی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: تیم ملی بسکتبال روی شیشه راه می رفت، پیروزی مقابل فیلیپین قابل پیش بینی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید