گزارش ایندیپندنت از سوءتغذیه وحشتناک بچه ها یمنی

به گزارش مجله نایس پاتوق، یک رسانه انگلیسی،در گزارشی با عنوان جنگ٬ رویاهای ما را خراب کرد، به سوءتغذیه وحشتناک و جبران ناپذیر بچه ها یمنی در نتیجه این جنگ ویرانگر ائتلاف سعودی اماراتی پرداخت.

گزارش ایندیپندنت از سوءتغذیه وحشتناک بچه ها یمنی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت به نقل از کمیته بین المللی نجات گزارش داد که حتی اگر امروز هم جنگ ضد یمن متوقف شود٬ حداقل دو دهه طول می کشد تا بچه ها این کشور فقیر، تازه به سطح سوءتغذیه ای که پیش از آغاز این تجاوزات در یمن درگیر آن بودند برسند.

طبق این گزارش 20 صفحه ای که با عنوان جنگ٬ رویاهای ما را خراب کرد منتشر شد؛ در صورت عدم آتش بس فوری٬ جنگ یمن ممکن است 29 میلیارد دلار دیگر برای جامعه بین المللی هزینه داشته باشد. این گزارش اضافه کرد که یمن در حال حاضر بیشترین میزان جمعیتی که از عدم امنیت غذایی رنج می برند را در خود جای داده است.

بر اساس این گزارش٬ یک سال قبل قحطی و گرسنگی در بخش های معینی از یمن اعلام شد٬ اما درحال حاضر 80 درصد از مردم این کشور با کمبود غذایی شدید روبرو بوده و در گرسنگی به سر می برند که در این میان بچه ها بیشترین آسیب را می بینند.

فرانک مکمانوس مدیر کمیته بین المللی نجات در یمن طی یک مصاحبه تلفنی از صنعا پایتخت یمن اعلام کرد که این یعنی همه فرصت های پیش روی بچه ها یمنی از آنها دزدیده شده و سوء تغذیه چیزی نیست که بتوان آن را درمان کرد؛ سوء تغذیه همه فرصت های زندگی و رشد بچه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

مکمانوس همچنین اشاره کرد که در حال حاضر آتش بس یک هدیه کامل به ملت یمن نیست؛ اما از هیچ چیز بهتر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 616

به "گزارش ایندیپندنت از سوءتغذیه وحشتناک بچه ها یمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش ایندیپندنت از سوءتغذیه وحشتناک بچه ها یمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید