کرملین: افزایش بودجه نظامی ناتو تاییدی بر نگرانی های روسیه است

به گزارش مجله نایس پاتوق، سخنگوی کرملین تأکید کرد، افزایش هزینه های دفاعی کشورهای عضو ناتو تاییدی بر نگرانی های مسکو درباره اقدامات توسعه طلبانه ناتو است، البته روسیه قصد ندارد خود را درگیر هیچ نوع مسابقه تسلیحاتی کند.

کرملین: افزایش بودجه نظامی ناتو تاییدی بر نگرانی های روسیه است

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) بیان کرد که تصمیم درباره افزایش هزینه های دفاعی کشورهای عضو ناتو تنها تاییدکننده نگرانی های مقامات مسکو درباره فعالیت های توسعه طلبانه پیمان آتلانتیک شمالی است ، با این وجود، روسیه خود را درگیر هیچ نوع مسابقه تسلیحاتی نخواهد کرد.

پیش از این ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو بیان کرد که حجم کلی هزینه های دفاعی کشورهای عضو این سازمان به میزان 130 میلیارد دلار در سال 2020 و در سال 2024 به میزان 400 میلیارد دلار، در مقایسه با سال 2016 ، افزایش خواهد یافت.

سخنگوی کرملین در تفسیر این سخنان با یادآوری اینکه این مسئله تایید کننده نگرانی های مسکو است، گفت: به رغم بعضی اظهارات واقع بینانه شنیده شده درباره ضرورت بازنگری در روابط با روسیه و لزوم تجدیدنظر در این مسئله که تهدیدات واقعی برای ناتو چیست و از کجا ناشی می گردد، ما شاهد هستیم که کشورهای عضو ناتو عمدتاً به فعالیت های بازدارنده و توسعه طلبانه در برخورد با کشور ما می پردازد.

پسکوف تاکید نمود که این مسئله نمی تواند موجب نگرانی نگردد. چنین تصمیم گیری هایی (درباره افزایش بودجه نظامی ناتو)، تنها تاییدی بر این مسئله است.

سخنگوی کرملین یادآور شد، همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بارها اعلام نموده، روسیه خود را درگیر مسابقه تسلیحاتی و رقابت در افزایش هزینه های دفاعی که تنها به اقتصاد کشور آسیب می رساند، نخواهد کرد. وی اضافه نمود: امنیت روسیه و فزونی ما در عرصه ثبات راهبردی برای چندین سال آینده تضمین شده است و روسیه دقیقاً به این خط مشی خود ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری روسیه روز گذشته در نشستی با مقامات نظامی این کشور گفته بود، هزینه های نظامی کشورهای عضو ناتو بیش از 70 درصد هزینه های نظامی در کل دنیا است و ساختارهای نظامی این سازمان در نزدیکی مرزهای روسیه دائما در حال گسترش است و این مسئله یکی از تهدیدات بالقوه برای امنیت کشور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 620

به "کرملین: افزایش بودجه نظامی ناتو تاییدی بر نگرانی های روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: افزایش بودجه نظامی ناتو تاییدی بر نگرانی های روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید