کاوشگر چینی، 7 ماه دیگر به مریخ می رسد

به گزارش مجله نایس پاتوق، این کاوشگر تیانون-1 نامگذاری شده و به معنی پرسش های بهشتی است. تیانون-1 نزدیک هفت ماه دیگر به مریخ می رسد، اما بین دو تا سه ماه بعد از آن بر سطح سیاره سرخ فرود می آید.

کاوشگر چینی، 7 ماه دیگر به مریخ می رسد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چین اولین کاوشگر خود را به مریخ فرستاد. رباتی شش چرخه که در یک کاوشگر حفاظتی نهاده شده، ساعت 12:40 دقیقه روز پنج شنبه 23 ژوئیه به وقت محلی با موشکی از جزیره هاینان به فضا فرستاده شد.

این کاوشگر تیانون-1 نامگذاری شده و به معنی پرسش های بهشتی است. تیانون-1 نزدیک هفت ماه دیگر به مریخ می رسد، اما بین دو تا سه ماه بعد از آن بر سطح سیاره سرخ فرود می آید.

این استراتژی انتظار و ارزیابی در دهه 1970 توسط کاوشگر آمریکایی وایکینگ مورد استفاده نهاده شد که پیروزیت آمیز بود. این شیوه به مهندسان فرصت می دهد تا قبل از هر گونه فرود مخاطره آمیزی بر سطح مریخ، شرایط جوی این سیاره را ارزیابی نمایند.

فاصله مریخ از زمین حدود 55 میلیون کیلومتر است. پرتاب تیانون-1 یکی از سه ماموریت فضایی به مریخ است که اخیرا انجام می گیرد. روز دوشنبه (20 ژوئیه)، امارات متحده عربی با پیروزیت کاوشگر امید را با هدف سفر به مریخ به فضا پرتاب کرد.

مدلی از این کاوشگر شباهت آن را با مریخ نورد های اسپریت و آپورچونیتی نشان می دهد

یک هفته دیگر هم سازمان فضایی آمریکا (ناسا) میخواهد نسل جدید کاوشگر های خود را به مریخ بفرستد. موقعیت مکانی فرود کاوشگر چینی دشتی مسطح در شمال ناحیه استوایی مریخ خواهد بود. قرار است این کاوشگر شرایط سطح این منطقه از مریخ را آنالیز کند.

تیانون-1 بسیار شبیه به مریخ نورد های اسپریت و آپورچونیتی در دهه 2000 میلادی است. وزن آن حدود 240 کیلوگرم و از پنل های خورشیدی تاشو تغذیه می گردد.

این کاوشگر دارای دیرکی بلند است که دوربینی برای دریافت تصاویر بر روی آن واقع شده است. این بخش به معین جهت هم یاری می نماید. پنج ابزار دیگر هم بر روی این کاوشگر نصب شده که به ارزیابی مواد معدنی سنگ های محلی و همچنین جستجو برای یافتن هر گونه آب و یا یخ یاری می نمایند.

آنالیز سطح مریخ فقط نیمی از ماموریت این کاوشگر را تشکیل می دهد. چین پیش از این هم در سال گذشته کوشش هایی را برای پرتاب کاوشگر به فضا انجام داد که با پیروزیت همراه نبود. تا به امروز تنها آمریکایی ها پیروز به انجام عملیات طولانی بر سطح مریخ شده اند.

منبع: فرادید
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1112

به "کاوشگر چینی، 7 ماه دیگر به مریخ می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر چینی، 7 ماه دیگر به مریخ می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید