پخش 11 فیلم دفاع مقدسی از شبکه نمایش

به گزارش مجله نایس پاتوق، شبکه نمایش، به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس از شنبه 30 شهریور ماه، فیلم هایی با این موضوع را در بخش مرور آثار خود جانمایی نموده است.

پخش 11 فیلم دفاع مقدسی از شبکه نمایش

به گزارش خبرنگاران، فیلم های تویی که نمی شناختمت، روز سوم، دیده بان، کانی مانگا، گذرگاه، شیدا، پرواز در شب، کیمیا، ایستاده در غبار، دست های خالی و ویلایی ها در بازه زمانی شنبه 30 شهریور ماه تا آدینه 12 مهر ماه از این شبکه پخش شده و در ساعت 3 بامداد و 8 صبح روز بعد بازپخش می شوند.

فیلم تویی که نمی شناختمت به کارگردانی ابراهیم سلطانی فر شنبه، 30 شهریور ماه ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می گردد.

این فیلم محصول سال 1369 روایت دو برادر است که به فاصله یک ساعت بعد از هم متولد شده اند و پدر خود را متقاعد می سازند که با رفتن آن دو به جبهه موافقت کند.

فیلم روز سوم به کارگردانی محمد حسین لطیفی یکشنبه 31 شهریور ماه پخش خواهد شد. این فیلم محصول 1385 و روایت آخرین روزهای مقاومت در بخش غربی خرمشهر در سال 59 است. سمیره و رضا، خواهر و برادری هستند که همراه سایر مردم در حال مقاومتند. حلقه محاصره دشمن تنگ تر می گردد و در نتیجه سمیره که پاهایش شکسته است و نمی تواند فرار کند در خانه باقی می ماند، رضا تصمیم می گیرد سمیره را در حیاط خانه با کمی غذا خاک کند تا شبانه بیاید و وی را فراری دهد اما...

فیلم دیده بان محصول 1367 به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، روز دوشنبه اول مهر ماه،همزمان با سالروز تولد این کارگردان سینمای ایران، پخش می گردد.

ارتباط خط کمین با نیروهای خودی توسط دشمن قطع شده و احتمال سقوط منطقه بسیار زیاد است. مقابله و مقاومت نیروها در مقابل دشمن نیازمند حضور دیده بان جهت راهنمایی آتش سنگین است. رزمنده ای برای پیوستن به خط کمین و دیده بانی باید از جهتی عبور کند که زیر آتش شدید دشمن عراقی قرار گرفته است.

فیلم گذرگاه به کارگردانی شهریار بحرانی که روز چهارشنبه 3 مهر ماه پخش می گردد روایت یک رزمنده به نام ناصر است که حلقه ازدواجش را به عاطفه که تازه به عقد او در آمده می دهد و به همراه سه تن از همرزمانش (احمد- قاسم و محمد) برای عملیات گشت و شناسایی به جبهه اعزام می گردد.آنها برای انجام مأموریت از طریق یک راهنمای محلی از راه مخفی ادامه جهت می دهند اما راهنمای محلی توسط عراقی ها کشته می گردد و گروه مجبور می گردد از راه اصلی به شناسایی برود.

فیلمشیدا محصول 1377 به کارگردانی کمال تبریزی روز پنجشنبه 4 مهرماه پخش خواهد شد. شیدا فاطمی و مادرش به یک مراسم عروسی می روند. شیدا در محل برگزاری مراسم، با شنیدن نام داماد (فرهاد) بی اختیار خود را روی جایگاه رها می نماید. دوربین طی چند فلش بک به گذشته ماجرایی را روایت می نماید که شیدا یک سمت آن و فرهاد که رزمنده جبهه و جنگ است در سمت دیگر آن قرار گرفته است.

فیلم پرواز درشب محصول 1365 به کارگردانی رسول ملاقلی پور روز آدینه 5 مهرماه پخش می گردد.گردان کمیل در محاصره قرار می گیرد و ارتباط آن با قرارگاه مرکزی قطع می گردد.چهار نفر از رزمندگان این گردان انتخاب می شوند تا برای درخواست یاری، خود را به قرارگاه برسانند از آن میان سه تن شهید می شوند و یک نفر خود را به قرارگاه می رساند. فرمانده گردان ،مهدی نریمان، با بازی زنده یاد فرج الله سلحشور برای تهیه آب آشامیدنی سربازان زخمی، محاصره دشمن را می شکند و..

شبکه نمایش همزمان با روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس در روز یکشنبه 7 مهر ماه فیلمایستاده در غبار به کارگردانی و نویسندگی محمد حسین مهدویان را پخش خواهد نمود.

احمد متوسلیان که دوران نوجوانی اش را در سکوت گذرانده و اکنون بزرگتر شده، فرمانده لشکری می گردد که باید در دروازه های خرمشهر با دشمن بجنگند. اما سرنوشت او فرسنگ ها دورتر از مرزهای ایران رقم می خورد.

فیلم ویلایی ها به کارگردانی منیر قیدی محصول 1395 پنجشنبه 11 مهرماه از این شبکه پخش می گردد. ویلایی ها قصه خانواده های فرماندهان سپاه و ارتش در سال 1365 و در زمان جنگ تحمیلی است که در یک مجموعه ویلایی ساکن هستند. عزیز زن 50 ساله ای است که همراه نوه هایش وارد مجموعه ویلاها می گردد.پس از مدتی سیما که عروس عزیز است از تهران می آید تا بچه های خود را به خارج از کشور ببرد، اما ....

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 395

به "پخش 11 فیلم دفاع مقدسی از شبکه نمایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخش 11 فیلم دفاع مقدسی از شبکه نمایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید