وزیر بهداشت: 2 واکسن جدید در کشور ساخته می گردد

به گزارش مجله نایس پاتوق، وزیر بهداشت گفت: ساخت دو واکسن جدید در کشور در حال اجرا است.

وزیر بهداشت: 2 واکسن جدید در کشور ساخته می گردد

به گزارش وبدا، سعید نمکی در نشست اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار گردید، اضافه نمود: ساخت دو واکسن روتاویروس و پنوموکوک با یاری هندی ها و کوبایی ها در کشور در حال اجرا است و این دو واکسن، سال جاری با قیمت تمام شده پایین تر به پروتکل واکسیناسیون کشوری اضافه خواهند شد.

وی درباره واردات دارو نیز گفت: جلوی واردات 70 داروی وارداتی که فراوری مشابه داخل دارد را گرفتیم و در سال 98 هیچ دارویی که مشابه فراوری داخلی داشته باشد به کشور وارد نمی گردد.

وزیر بهداشت اضافه نمود: سال گذشته، 3 درصد داروی وارداتی 1.3 میلیارد دلار و 97 درصد داروی فراوری داخل 550 میلیون دلار ارز بری داشته است. محکم ایستاده ایم که جلوی واردات داروی خارجی که مشابه داخلی دارد، گرفته گردد و قید و بندها را از پای صنایع داخلی آزاد کنیم تا واردات دارو را با سه مکانیزم که شامل تحت لیسانس بودن، انتقال تکنولوژی و فراوری با یاری شرکت های دانش بنیان است کاهش دهیم.

نمکی اضافه نمود: در حال حاضر به شدت و با سختگیری های بیشتر بر کارخانه های فراوری دارو در کشور نظارت می گردد و بحث ما این است که استانداردها باید به گونه ای باشند که همه پزشکان، کیفیت داروی ایرانی را قبول داشته باشند و من به غیر از یک قرص برای مادرم، هیچ قرص خارجی را در منزلم مصرف نکردم.

  • بخش خصوصی را برای مشارکت در حوزه سلامت ترغیب می کنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بخش خصوصی را برای مشارکت در حوزه سلامت ترغیب می کنیم. زیرا نمی توان با همان مدلی که بیمارستان قلب تهران یا نمازی شیراز را برون سپاری می کنیم، بیمارستان هایی در سراوان یا دیگر نقاط محروم را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی اضافه نمود: در حال حاضر تعداد زیادی پانسیون پزشک در کشور در حال ساخت است تا برای ماندگاری آنها کمی انگیزه ایجاد کنیم. همچنین یکی از پیشنهاداتی که برای تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری داریم این است که تا 3 سال به آنها نیروی طرحی بدهیم یا ضریب اشغالی از تخت های بیمارستانی آنها را خرید تضمینی کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 180

به "وزیر بهداشت: 2 واکسن جدید در کشور ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: 2 واکسن جدید در کشور ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید