واکنش ترامپ به حمله به تأسیسات نفتی عربستان

به گزارش مجله نایس پاتوق، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به حملات پهپادی اخیر به تأسیسات نفتی عربستان توئیت هایی منتشر کرد.

واکنش ترامپ به حمله به تأسیسات نفتی عربستان

دونالد ترامپ در توئیتر خود نوشت: با توجه به حمله اخیر در عربستان که ممکن است روی قیمت های نفت تأثیر بگذارد، اجازه استفاده از ذخایر استراتژیک نفتی را در صورت احتیاج و به میزانی که مشخص خواهد شد، داده ام؛ میزانی که برای تأمین مناسب تقاضای بازارها کافی باشد.

ذخایر استراتژیک نفتی با ظرفیت بالغ 727 میلیون بشکه، بزرگ ترین انبار سوخت اضطراری دنیا است که در لوئیزیانا و تگزاس واقع شده و در اختیار وزارت انرژی آمریکا واقع شده است. آخرین آمار ارائه شده از سوی ذخایر استراتژیک نفتی حاکی از ذخیره حدود 644 میلیون بشکه در این انبار است. بر اساس معیارهای مصرف روزانه آمریکا در سال 2013، مقدار فعلی می تواند معادل 35 روز مصرف یا 67 روز واردات نفتی ایالات متحده جوابگو باشد. با این حال، ظرفیت برداشت روزانه از ذخایر استراتژیک نفتی روزانه حداکثر 4.4 میلیون بشکه اعلام شده است.

ترامپ ادامه داد: همچنین به تمامی نهادهای مربوطه اطلاع داده ام که روند صدور مجوز برای خطوط نفتی را که اکنون در تگزاس و ایالت های متعدد دیگر در فرآیند تأیید هستند، تسریع بخشند.

رئیس جمهوری آمریکا در توئیت دیگری اعلام نمود: عرضه کننده نفت عربستان هدف نهاده شد. دلایلی برای این باور وجود دارد که می دانیم کار کیست و بسته به تأیید این باور، آماده نبرد هستیم. با این حال، منتظریم از عربستان بشنویم که از نظر آنها چه کسی باعث این حمله بوده و باید تحت چه شرایطی اقدام کنیم.

ترامپ در آخرین توئیت خود در این باره نوشت: وفور نفت!

یک سخنگوی کاخ سفید پیش تر از تماس تلفنی رئیس جمهوری آمریکا با ولیعهد عربستان با موضوع حمله اخیر به مجموعه پالایشگاهی شرکت آرامکو خبر داده بود. جاد دیر، سخنگوی کاخ سفید در صفحه توئیتر خود نوشته بود، ترامپ با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صحبت نموده و گفته که واشنگتن از ریاض برای دفاع از عربستان حمایت می نماید. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 358

به "واکنش ترامپ به حمله به تأسیسات نفتی عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترامپ به حمله به تأسیسات نفتی عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید