هیچ ضرب الاجلی برای آغاز مذاکرات خروج بریتانیا معین نشده است

به گزارش مجله نایس پاتوق، رئیس کمیسیون اروپا گفت: هیچ ضرب الاجلی برای بریتانیا تعیین نشده است تا مذاکرات مربوط به خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کند.

هیچ ضرب الاجلی برای آغاز مذاکرات خروج بریتانیا معین نشده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا امروز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: هیچ ضرب الاجل تعیینی برای آغاز مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تعیین تعیین نشده است.

ترزا می نخست وزیر جدید بریتانیا اوایل ماه جاری به یونکر گفته است که بریتانیا امیدوار است مذاکرات مثبتی را با اتحادیه اروپا برای ترک این بلوک اقتصادی و سیاسی داشته باشد ولی برای آمادگی مذاکره نیاز به زمان دارد.

یونکر به شبکه 2 تلویزیون فرانسه گفت: هیچ ضرب الاجلی وجود ندارد، تنها زمانی که ماده 50 پیمان لیسبون توسط بریتانیا امضا و اجرا شود، می توان فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را آغاز کرد.

52 درصد مردم بریتانیا در همه پرسی 3 تیرماه خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده اند و تنها 48 درصد از ادامه عضویت در این اتحادیه حمایت کرده اند.

بسیاری از رهبران اروپایی خواستار آغاز سریع مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شده اند.

فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر جدید این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، فرایند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا آغاز می شود.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 805

به "هیچ ضرب الاجلی برای آغاز مذاکرات خروج بریتانیا معین نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ ضرب الاجلی برای آغاز مذاکرات خروج بریتانیا معین نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید