هزینه 340 میلیون دلاری استرالیا برای ارتقای توان نیروهای ویژه

به گزارش مجله نایس پاتوق، دولت استرالیا امروز (دوشنبه) خاطرنشان کرد، 500 میلیون دلار استرالیا (340 میلیون دلار) در نخستین مرحله از یک برنامه 20 ساله سه میلیارد دلاری برای ارتقای ظرفیت نیروهای ویژه اش هزینه خواهد نمود؛ برنامه ای که به گفته سیدنی نیروهای این کشور را قادر خواهد ساخت تا به تهدیدات امنیتی در خارج و داخل این کشور واکنش بهتری نشان دهند.

هزینه 340 میلیون دلاری استرالیا برای ارتقای توان نیروهای ویژه

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، این افزایش بودجه پس از آن مطرح شده که از طرفی رویدادهای امنیتی جدی در سال های اخیر در سیدنی و ملبورن رخ داد و از طرف دیگر استرالیا کوشش می نماید تا نقش برجسته تری در اقیانوس آرام ایفا نماید؛ جایی که چین در آن به دنبال نفوذ بیشتر است.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا به خبرنگاران در پایگاه هولسوورتی ارتش واقع در سیدنی گفت: داشتن یک هند - اقیانوس آرام مستقل و با اقتدار به نفع استرالیا است؛ جایی که تمامی کشورهای این بخش از دنیا می توانند طبق قوانین، آزادانه در آن تحرک داشته باشند و هر یک از این کشورها می توانند منافع خود را دنبال نمایند.

استرالیا ماه گذشته اعلام نموده بود که واحد نظامی جدیدی را برای آموزش و یاری به متحدانش در اقیانوس آرام ایجاد خواهد نمود.

دولت سیدنی گفت: بودجه دفاعی استرالیا تا سال اقتصادی که در ژوئن 2021 انتها می یابد به دو درصد از میزان فراوری ناخالص داخلی خواهد رسید؛ ژوئن 2021 تاریخی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام نموده باید هدف نهایی تمامی اعضای ائتلاف ناتو برای دستیابی به تعادل بودجه باشد.

آمار بانک دنیای نشان داده که بودجه نظامی استرالیا در سال 2018 میلادی 1.89 درصد از میزان فراوری ناخالص داخلی اش بوده است.

موریسون گفت: دولت طی دهه آینده 200 میلیارد دلار استرالیا در زمینه ظرفیت های دفاعی هزینه خواهد نمود و این سرمایه گذاری افزایش یافته همسو با هدف موجود برای تمرکز بر منطقه هند - اقیانوس آرام که در گزارش دفاعی سال 2016 میلادی ذکر شده، صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 264

به "هزینه 340 میلیون دلاری استرالیا برای ارتقای توان نیروهای ویژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 340 میلیون دلاری استرالیا برای ارتقای توان نیروهای ویژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید