نخستین کشور واکسن کرونای روسیه را دریافت کرد

به گزارش مجله نایس پاتوق، بلاروس به عنوان نخستین کشور آزمایشات بالینی واکسن Sputnik V روسیه را شروع و این واکسن را به داوطلبان تزریق کرد.

نخستین کشور واکسن کرونای روسیه را دریافت کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از فارس، براساس اطلاعات منتشر شده، همه شرکت نمایندگان بلاروسی نخستین دوز از واکسن روسی را دریافت کردند.

طبق گفته وزارت بهداشت روسیه، کلیه داوطلبان پس از اولین تزریق 180 روز تحت نظر خواهند بود و متخصصان اثربخشی، خواص ایمنی زایی و ایمنی واکسن را آنالیز می نمایند.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی وزارتخانه این کشور، همه شرکت نمایندگان بلاروسی در آزمایشات، نخستین دوز از واکسن اسپوتنیک وی را دریافت نموده اند و 11 داوطلب نیز تزریق دوم را انجام دادند.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه که از فراوری نماینده واکسن حمایت می نماید، ماه گذشته اعلام نموده بود، داوطلبان در بلاروس واکسن روسی را از اول اکتبر دریافت می نمایند.

مرحله اول آزمایشات بالینی واکسن (Sputnik V) در بلاروس در تاریخ 29 اکتبر 2020 به اتمام رسید.

وزارت بهداشت روسیه در بیانیه اضافه نمود: روسیه و بلاروس رویکرد مشترکی در الگوی تحقیق دارند که از مقایسه داده های دریافت شده در دو کشور اطمینان حاصل می نماید و زمینه را برای تصمیم گیری درباره احتمال فرایند ثبت نام بیشتر واکسن در بلاروس هموار می نماید.

بلاروس نخستین کشوری بود که آزمایشات بالینی واکسن Sputnik V را شروع کرد، این آزمایشات در هشت مرکز پزشکی انجام می گردد.

در 11 آگوست، روسیه نخستین کشوری بود که واکسن ویروس کرونا را ثبت و آن را Sputnik V نامگذاری کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1258

به "نخستین کشور واکسن کرونای روسیه را دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین کشور واکسن کرونای روسیه را دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید