پایان اخذ مالیات از واحد های مسکونی خالی

به گزارش مجله نایس پاتوق، محمد اسلامی گفت: با تکمیل نرم افزار وزارت راه و شهرسازی، سازمان امور مالیاتی، لیستی از واحد های مسکونی خالی را در اختیار خواهد داشت اخذ مالیات را در قبال این وحد های مسکونی خالی عملیاتی کند.

پایان اخذ مالیات از واحد های مسکونی خالی

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه (4 دی) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره طرح اقدام ملی مسکن گفت: در قانون مالیات های مستقیم تکلیفی را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده بودند که باید سامانه ای را تهیه کند.

وی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی در مکاتبه ای اظهار داشت هیچ کدام از اطلاعات زیر مجموعه این سامانه در اختیار این وزارتخانه نیست، چرا که قانونگذار این موضوع را بر عهده وزارت راه قرار داده بود.

وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی در این باره به نتایج لازم نرسیده بود.

اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی هم اکنون سیستمی نرم افزاری تهیه نموده که تا خاتمه سال آماده خواهد شد و بر همین اساس قرار است از محل اطلاعات سازمان ثبت خاتمه کار شهرداری ها انشعابات مربوط به آب، گاز، برق را احصا نموده و سپس سازمان امور مالیاتی لیستی از واحد های مسکونی خالی را در اختیار خواهد داشت تا طبق قانون بتواند اخذ مالیات را در قبال این وحد های مسکونی خالی عملیاتی کند.

وی گفت: اخذ مالیات از واحد های مسکونی خالی عاملی تحرک بخش است تا صاحبخانه دارایی حبس شده را از آن شرایط خارج نموده و به بازار عرضه کند.

وزیر راه وشهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی بر اساس تکلیف قانونی تهیه این سامانه را بر عهده دارد تا در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 666

به "پایان اخذ مالیات از واحد های مسکونی خالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان اخذ مالیات از واحد های مسکونی خالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید