سخنگوی وزارت امور خارجه: از کانادا شکایتی دریافت نکرده ایم و دریافت نخواهیم کرد

به گزارش مجله نایس پاتوق، سخنگوی وزارت امور خارجه، به بعضی گزارش های منتشرشده مبنی بر تسلیم شکایتی از سوی کانادا به وزارت خارجه ایران در مورد هواپیمای اوکراینی واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه: از کانادا شکایتی دریافت نکرده ایم و دریافت نخواهیم کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران، سعید خطیب زاده در واکنش به بعضی گزارش های منتشر شده مبنی بر تسلیم شکایتی از کانادا به وزارت خارجه ایران در خصوص هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: در اخبار رسانه ای از موضوع اطلاع پیدا کردیم. بدیهی است وزارت امور خارجه نه چنین چیزی دریافت نموده و نه دریافت خواهد نمود.

وی اضافه کرد: فارغ از اینکه آیا این گزارش منتشره درست است یا خیر، هر فرد آگاهی به مقدمات حقوق بین الملل می داند که دادگاه کانادایی در خصوص اتفاقی که خارج از حوزه قضایی آن اتفاق افتاده، هیچ صلاحیتی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: این پرونده در دو جهت مذاکرات با دولت اوکراین و رسیدگی قضایی در داخل ایران به صورت همزمان با دقت و جدیت در حال پیگیری است.

خطیب زاده اضافه کرد: در ارتباط با دولت اوکراین، این موضوع در چارچوب معاهدات و کنوانسیون های بین المللی پذیرفته شده از سوی ایران، مذاکره شده و به زودی هیاتی از اوکراین برای ادامه این مذاکرات به ایران خواهد آمد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار کرد: در داخل ایران نیز این پرونده توسط محکمه ذی صلاحیت در حال رسیدگی است و بدیهی است هر شخصی، اعم از حقیقی و حقوقی، شکایتی دارد می تواند به آن مراجعه کند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در انتها تاکید نمود: دولت کانادا اگر واقعا میخواهد به خانواده های داغدار این حادثه یاری کند، باید از این نمایش ها با اغراض خاص سیاسی دست بردارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1095

به "سخنگوی وزارت امور خارجه: از کانادا شکایتی دریافت نکرده ایم و دریافت نخواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت امور خارجه: از کانادا شکایتی دریافت نکرده ایم و دریافت نخواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید