ریابکوف: تهدیدات آمریکا تاثیری بر همکاری های روسیه و ایران نمی گذارد

به گزارش مجله نایس پاتوق، معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که تهدید آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران نمی تواند همکاری های متقابلاً سودمند، ازجمله در عرصه هسته ای، بین مسکو و تهران که سال هاست به این اعمال فشارها عادت نموده اند را متوقف کند.

ریابکوف: تهدیدات آمریکا تاثیری بر همکاری های روسیه و ایران نمی گذارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگو با خبرگزاری نووستی تأکید کرد که هیچ تهدیدی درباره تحریم های جدید از طرف آمریکا نمی تواند باعث توقف همکاری های متقابلاً سودمند مسکو و تهران، از جمله در عرصه هسته ای شو د.

وی گفت: ما مدت هاست که در شرایط اعمال تحریم های آمریکا علیه روسیه زندگی می کنیم. این اعمال فشار از سال 2012 وجود داشته است. واضح است که در طول این مدت بطور جدی به این اعمال محدودیت های غیرقانونی عادت نموده ایم. شرکای ایرانی ما نیز تجربه ای به مراتب طولانی تر از این دارند.

ریابکوف اضافه نمود: به همین دلیل ما با چنین تهدیداتی با آرامش برخورد می کنیم و این اعمال فشارها ما را تسلیم ننموده و به توسعه مشارکت خود با جمهوری اسلامی ایران، از جمله در زمینه هسته ای، بر اساس تطابق کامل با حقوق بین الملل و قوانین ملی دو کشور ادامه خواهیم داد و تصمیمات همتایان آمریکایی که به عقیده خودشان حق خود می دانند تا اقدامات محدودنماینده ای را بر اساس قوانین داخی آمریکا بر سایر کشورها تحمیل نمایند، نمی تواند تاثیری بر روابط مسکو و تهران داشته باشد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز آدینه بیان کرد که این کشور ممکن است تحریم های مضاعفی را علیه ساخت فاز جدید نیروگاه اتمی بوشهر و برنامه خارج سازی اورانیوم غنی شده از ایران به ازای سنگ معدن اورانیوم تحریم هایی در نظر بگیرد. واشنگتن علاوه بر این، از ایران خواسته تا ابعاد نظامی برنامه هسته ای گذشته خود (که تهران وجود آن را تکذیب می نماید) را برای آژانس بین المللی انرژی اتمی باز کند .

این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون برای چهارمین سال متوالی از زمان امضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است که بطور مرتب مورد تایید قرار داده که مقامات تهران بطور دقیق و کامل برنامه توسعه توان هسته ای خود را متوقف نموده اند، خود مبتکر انجام بازرسی های دائم بوده و امکان دسترسی به تمامی تاسیسات هسته ای در ایران را برای بازرسان آژانس فراهم نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 197

به "ریابکوف: تهدیدات آمریکا تاثیری بر همکاری های روسیه و ایران نمی گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: تهدیدات آمریکا تاثیری بر همکاری های روسیه و ایران نمی گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید