رزمایش کشتی های جنگی هند با ناو گروه آمریکایی در اقیانوس هند

به گزارش مجله نایس پاتوق، نیروی دریایی هند از برگزاری رزمایش با ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز و سه ناوشکن همراه آن برای مواجهه با تهدیدات دریایی در اقیانوس هند اطلاع داد.

رزمایش کشتی های جنگی هند با ناو گروه آمریکایی در اقیانوس هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نیروی دریایی هند روز دوشنبه از برگزاری رزمایشی با ناو گروه یو اس اس نیمیتز آمریکا در اقیانوس هند اطلاع داد.

به نوشته وبگاه هندی ای ان آی این رزمایش نزدیک جزایرآندامان و نیکو بار در اقیانوس هند در حالی برگزار گردید که هند دلیل آن را توسعه همکاری با نیروی دریایی آمریکا اعلام نموده است. از سوی آمریکا نیز ناو هواپیمابر نیمیتز و سه ناوشکن همراه آن در این رزمایش حضور دارند. در این رزمایش علاوه بر تمرینهای معمول، تمرین پدافند هوایی نیز برگزار میشود.

فرمانده آمریکایی این ناو گروه هدف برگزاری این رزمایش در این برهه را افزایش تواناییهای طرفین برای مقابله با تهدیدات دریایی خطاب کرد.

به نوشته این منبع خبری، نیروی دریایی هند چندی قبل نیز تمرینهایی با نیروی دریایی فرانسه و ژاپن برگزار کرد.

ژاپن از جمله کشورهای حامی هند در تنش این کشور با چین بر سر نقاط مرزی در دوکلام است. به دنبال تنش بین هند و چین، نیروی دریایی هند در آماده باش کامل به سر می برد تا هرگونه اقدام دریایی محتمل چین را دفع کند. مقامات هندی همچنین از انتقال سامانه های پدافند موشکی متحرک خود به مرز چین برای مقابله احتمالی با جنگنده ها و بالگردهای چینی اطلاع دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1089

به "رزمایش کشتی های جنگی هند با ناو گروه آمریکایی در اقیانوس هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش کشتی های جنگی هند با ناو گروه آمریکایی در اقیانوس هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید