درخواست فرماندهان انگلیسی از دیوید کامرون برای حمله هوایی به داعش

به گزارش مجله نایس پاتوق، خبرنگاران: فرماندهان نظامی انگلیس که تجربه حضور در عراق را دارند از نخست وزیر این کشور خواستند گزینه حمله هوایی به گروه تروریستی داعش را آنالیز کند.

درخواست فرماندهان انگلیسی از دیوید کامرون برای حمله هوایی به داعش

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز، بعضی فرماندهان نظامی انگلیس که تجربه حضور در عراق را دارند از نخست وزیر این کشور خواستند گزینه حمله هوایی به گروه تروریستی داعش را آنالیز کند.

کلنل تیم کالینز به دیوید کامرون هشدار داد که در صورت عدم اقدامی برای توقف داعش تمدن های باستانی در عراق نابود می شوند. وی همچنین سیاستمداران این کشور را به عدم پذیرش مسولیت اخلاقی متهم کرد. این فرمانده نظامی انگلیس اضافه کرد: طی ماه های آینده تمدن های قدیمی در مقابل دیدگان ما محو خواهد شد مگر اینکه وارد عمل شویم.

به گفته وی انگلیس در سال 1920 در تشکیل کشور عراق نقش ایفا کرد و اکنون برای یاری به آن مسئولیت اخلاقی دارد.

دولت انگلیس تا کنون با پیوستن به نیروهای نظامی آمریکا علیه داعش در عراق موافقت ننموده است. انگلیس در حال ارسال تعداد معدودی بالگرد شینوک برای یاری به دفاع از اقلیت ایزدی به عراق است، همچنین جت های تورنادو برای شناسایی و جمع آوری اطلاعات به عراق فرستاده است. بعلاوه لندن متعهد شده تسلیحاتی برای نیروهای کرد مبارز ارسال کند.

ژنرال مایک جکسون، که فرمانده حرفه ای ارتش در زمان جنگ عراق بود به روزنامه دیلی تلگراف می گوید انگلیس باید به آمریکا در حملات هوایی ملحق گردد.

وی می افزاید هیچ مسئله ای با طرح این موضوع ندارم که ما باید در کنار آمریکا در حملات هوایی شرکت کنیم.

از خردادماه امسال آمریکا حدود 700 مشاور نظامی به عراق اعزام نموده است. بعلاوه طی هفته اخیر و با پیش روی داعش به مناطق شمالی باراک اوباما دستور انجام حملات هوایی علیه این گروه را داد.

بعضی فرماندهان نظامی آمریکایی نیز پیشنهاد ایجاد نوعی هماهنگی بین نیروهای ایران و آمریکا در عراق را داده اند. البته مقامات رسمی ایرانی تاکید نموده اند قصد اعزام نیرویی به عراق را ندارند.

به نظر می رسد با گسترش پیشروی های داعش و اقدامات ضد انسانی آنها علیه مردم عراق به خصوص اقلیت های دینی این کشور نوعی تفاهم نانوشته بین کشورهای غربی و ایران در ایجاد محوری مشترک برای نابودی گروه تکفیری-بعثی داعش در حال شکل دریافت است.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 514

به "درخواست فرماندهان انگلیسی از دیوید کامرون برای حمله هوایی به داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست فرماندهان انگلیسی از دیوید کامرون برای حمله هوایی به داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید