خبرنگاران 2هزار واحد مسکونی جایگزین بافت فرسوده در اهواز می شود

به گزارش مجله نایس پاتوق، اهواز - خبرنگاران- عضو هیأت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: احداث 2 هزار واحد مسکونی در اهواز برای جایگزینی بافت های فرسوده در دستور کار است اما احداث 811 واحد در منطقه کوی رسالت که بیشتر در معرض خطر است در اولویت قرار گرفته است.

خبرنگاران 2هزار واحد مسکونی جایگزین بافت فرسوده در اهواز می شود

مجید روستا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به امضای این تفاهم نامه به منظور احداث 811 واحد مسکونی در منطقه کوی رسالت اهواز در محل استانداری خوزستان گفت: کوی منبع آب یکی از محلات هدف برای نوسازی شهری در خوزستان است که در سنوات گذشته به دلیل بافت فرسوده این منطقه مورد توجه قرار گرفته اما تاکنون اقدامات اساسی برای حفظ سلامت شهروندان انجام نشده است.

وی اضافه کرد: با پیگیری های استاندار خوزستان و بازدیدهایی که توسط معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری انجام شد از یک ماه گذشته تصمیم گرفته شد تا در زمینه احداث تعداد واحد مسکونی برای جابجایی منازل پرخطر اقدامات اساسی صورت گیرد.

معاون شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: با بررسی های اجرا شده اولویت به 811 واحد مسکونی که بیشتر از سایر منازل در معرض خطر هستند داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا قرار بود اهالی این منازل به منطقه مهدیس منتقل شوند اما از آنجا که این منطقه فاصله زیادی با سکونت قبلی آنها داشت این اقدام صورت نگرفت و به جای آن زمینی به مساحت 25 هکتار در کوی رسالت شناسایی شد و این اراضی در حال آماده سازی برای آغاز این پروژه بزرگ است.

روستا شرح داد: این 811 واحد مسکونی با شیوه های نوین احداث می شوند و قرار است زمین آن را دولت تأمین کند و به هر واحد 500 میلیون ریال تسهیلات نوسازی مسکن با سود 9 درصد اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: مقرر شد همچنین 100 میلیون ریال نیز از منابع استانی به صورت بلاعوض به این منازل تعلق گیرد و 100 میلیون ریال نیز وزارت راه در صورتی که سازمان مدیریت از محل تبصره 18 پیش بینی کند، به آنها تعلق گیرد و تفاوت قیمت تمام شده مسکن توسط مجری طرح به صورت غیر نقدی از اراضی این شهرستان کارگزاری می شود.

معاون شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: امید است که عملیات اجرایی این منازل ظرف ماه آینده آغاز شود و اقدامات لازم در زمینه تغییر کاربری این اراضی نیز اجرا شده است.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده قرار است ظرف مدت یک سال این واحدهای مسکونی احداث شود و به مردم تحویل داده شود اما ساماندهی منطقه منبع آب اهواز به 4 سال زمان نیاز دارد.

وی گفت: اعتبار پیش بینی شده برای احداث این 811 واحد مسکونی یک هزار و 500 میلیارد ریال است.

تفاهم نامه احداث 811 واحد مسکونی در منطقه کوی رسالت اهواز با حضور جمعی از مدیران استان بین شهرداری اهواز و راه و شهرسازی در محل استانداری خوزستان امضا شد.

گفتنی است 811 واحد مسکونی یاد شده جزو بافت فرسوده این منطقه به شمار رفته که در اولویت کار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفته است.

9594/ 6064

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 227

به "خبرنگاران 2هزار واحد مسکونی جایگزین بافت فرسوده در اهواز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2هزار واحد مسکونی جایگزین بافت فرسوده در اهواز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید