خبرنگاران هوای ناسالم برای سومین روز متوالی میهمان سه شهر استان مرکزی است

به گزارش مجله نایس پاتوق، اراک - خبرنگاران - رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای ناسالم و گرد و غبار غلیظ روز شنبه برای سومین روز متوالی میهمان شهرهای اراک، شازند و ساوه از توابع این استان است.

خبرنگاران هوای ناسالم برای سومین روز متوالی میهمان سه شهر استان مرکزی است

علیرضا محرابیان در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: وزش تند باد عامل اصلی افزایش گردو غبار در هوای استان مرکزی است و بر اساس داده های ایستگاه های سنجش آلودگی در اراک، ساوه و شازند صبح امروز هوای این مناطق برای همه گروه های سنی ناسالم و زیان بار بوده و احتیاج است که مردم به جز در موارد ضروری از حضور در محیط های سرباز شهری بپرهیزند.

وی بیان نمود: اطلاعات دریافتی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در ساعت 9 امروز (شنبه) در اراک نشان از شاخص 158 برای اراک و 153 برای شازند و ساوه153 است که بالاتر از حد استاندارد بوده و تنفس آن می تواند عوارض برای سلامتی به همراه داشته باشد.

رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد:آلاینده مسئول شناسایی شده در گزارش ایستگاه های سنجش آلایندگی هوا در سه شهر اشاره شده استان ذرات معلق 2 و نیم و 10 میکرون است که بسیار ریز هستند و می تواند تا نواحی تحتانی شش ها و دستگاه تنفسی منتقل شودو آسیب هایش را بر جا بگذارد.

شهرهای اراک، ساوه و شازند از آغاز سال جدید تا به امروز سه روز ناسالم را در کارنامه خود ثبت نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1515

به "خبرنگاران هوای ناسالم برای سومین روز متوالی میهمان سه شهر استان مرکزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هوای ناسالم برای سومین روز متوالی میهمان سه شهر استان مرکزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید